четвртак, новембар 30, 2006

Sve je kobajagi?

eye



~~~~


Opet ce me optuziti da sam od novinskog teksta napravila „tihu predizbornu kampanju”, tako da sam ovaj put bila vredna - sama sam ga skratila, pre nego sto mi bude zamereno!
Ustinula sam ga tamo gde najvise boli - na systemskom obilazenju zakona. Tamo gde se u shali nasha legislativa naziva El Dorado - system u kome zakoni i kad postoje, za njih niko ne mari, i koji zapravo stimulise ucesnike na trzistu (ovaj put - nekretnina) da ga sistematski zaobilaze.
Ovo je gold mine, samo naopacke (posto je ovde sve naopacke).
Uprava prihoda predvidela je da petina stanarine zavrsi u njenoj kasi. Petini iznosa ravan je,poredjenja radi, samo jos porez na kapitalnu dobit. Ova dobit se meri stotinama evra, zasto bi neko hteo da da petinu?

Od nas se ni ne ocekuje (i to je dobro znati, bolje nego ne znati!) da se ponasamo kao, ne daj boze, zapadnjaci. Slucaj grckih investitora koji su kupivsi plac na Ibarskoj magistrali prijavili pravu cenu jos nije dobio svoj epilog: u Upravi prihoda, posto nikad nisu videli PRAVU cenu vec sve same umanjenice (!!!) i sad to , kako rece A, stoji negde i koci posao grckim investitorima. I to greenfield!

Kada bi neko hteo ovim OZBILJNO da se pozabavi, mogao bi da me pita za hint. Posto nisam u timu za inovacije nego novinar, sve mi ovo dodje nekako - above the line :) Niti imam gde da plasiram to, niti iko ima ista od svega toga!

A pitanje je i koliko smo se umrezili u udruzenom izvrdavanju systema, i da li jos ima onih kojima bi odgovaralo da su pravila igre jasna i da ih se pridrzavamo svi?
Ima li? Mozda medju onima sto prsnu u autobusu GSP-a pa se razvicu...Gde nestade sav normalan svet odjedared?
So... i ja se juce oglasila u GSP, morala...Bilo jace od mene! Ovaj put nije u pitanju Milosevic niti radikali nego, ah zivote, postovanje pravila. Nisam mogla da odolim a da ne posredujem u konfliktu (stvarno nisam tip koji se svadja po prevozu ako mi verujete :)

Rekla sam glasno i odreshito: „U pravu je gospodin koji trazi da pravila budu jednaka za sve i da se postuju! Mozda ih nije dobro adresirao, ali je u pravu! ”

SAMO sam ovo rekla i svi ti veliki mrgudni muskarci su smesta ucutali i pognuli glave :)

Inace, osobina je SASVIM MALE dece da NISU u stanju da postuju pravila . Zato i postoji podela igara (i igracaka!) na one za najmanju decu, pa predskolsku pa nizi skolski uzrast, pa vishi skolski....pa odraslos'. U toj poslednjoj (!) tj. odrasloj fazi smatra se da ne samo da su u stanju da postuju pravila koja postoje, vec i da ih menjaju uz dogovor, da ih apgrejduju i stvaraju BOLJA, koja vishe pogoduju potrebama. I onda im se tek, prirodno, u ruke daju i ozbiljne stvari.

Mi smo i dalje na infantilnom stupnju odnosa prema sebi i prema drustvu. Narcizam o svojoj prirodi je takav da ne priznaje timski duh niti pravila, i otud je NORMALNO da se zakoni ne postuju! Sta vishe, ko se drzne da ih ipostuje, proci ce ko grcki investitor, odnosno kao Jozef K - od silnog chuda, ostace pred njim i za njega - zatvorena vrata.
Ko je taj ko sme da proglasi gradjane Srbije tragicnim junacima? Onaj kome ovakav haos & magla odgovaraju.
Nepristupna vrata zakona - samo za nas. Tapacirana.
A iza njih, da nije mozda gospodja Transparentnost? :)))


Nemojte me zasmejavati.


Social responsibility - da li je to jos jedna trendy jedna fraza, ili cemo ovaj put ZAPRAVO?

(..mogla bih feljton o ovome, koliko imam! Ali necu. Sve je ovde maya. Srbija nije zemlja za ljude kao sto sam ja! Kao da imam reshenja...trebalo bi pitati sve nashe srpske konobarice na Mikonosu, sve londonske perace chasa i sve kanadske prevoznike sto su otisli i sto nece da se vrate. Putuju zgadjeni. )

Нема коментара: