среда, јул 16, 2008

WEB PUTOKAZ: "Linked In" za početnike


Fjuu....Ne znam kako vi stojite sa letom 2008, ali ja i dalje držim čas :) Molim spomenik u blogosferi za istrajni blogerski rad skoro pa neometan vrućinama (blago onima koji ne mogu da jedu leti!).

A evo i novog posta. Nešto se mislila, al' baš. Neko predveče, vedro i onako sparno, u Buka Baru na Trgu (odnosno, "kod Konja" :) g. Miodrag Kostić ( www.veza.biz ) mi je postavio zanimljivo pitanje:

da li naši ljudi zapravo očekuju SUVIŠE od društvenih mreža.

Odlično pitanje, zar ne?

Heh.
Moje iskustvo i onih sa kojima sam pričala za Biznis & Finansije je da one, barem za sada i barem u Srbiji, više služe za povraćaj starih i sticanje novih kontakata. Ali, kao i u svakodnevnom zivotu, svaka lija dolija, pa se lepo vidi da li ste "over ambitious" i da li jurite tuđe kontakte, koliko ste iskreni i imate li išta validno da ponudite ili samo tražite i gnjavite.

Ok, ajde malo o uključivanju na Linked In, budući da je ovo najveća svetska poslovna mreža zastupljena i kod nas.

Najčešća greška je tretirati Linked In kao bazu biografija poput Monster-a.

Iako postoji opcija koja se “preporučuje” a to je da stavite javnosti na uvid sve podatke iz CV-ja, ovo treba izbegavati i ostati uzdržan. Sasvim je dovoljno da detalje iz biografije vide neposredni kontakti i njihovi prijatelji, kao i članovi grupa kojima pripadate.


Druga česta greška je traženje preporuka od nekoga ko će se samo zbog toga priključiti na Linked In a onda – umuknuti. Ovakve “black hat” preporuke od ljudi koji imaju svega nekoliko kontakata (ili: jedan) oni koji ih čitaju ne uzimaju za ozbiljno.

Takođe, besomučno ganjanje kontakata je diskvalifikacioni faktor - kada neko ima 600 ili više kontakata, razumljivo je da dolazi iz SAD - tamo je blefiranje i dodavanje nasumičnih kontakata iz nekog razloga poželjno.
Upravo to je slučaj sa MySpace, vrlo neformalnom mrežom gde obitavaju zaljubljenici u muziku i gde je poenta je biti “viđen” i “popularan” te se kontakti prave na osnovu muzičkog ukusa i dopadljivosti stranice. A i ko zna čega još. Ja sam recimo tamo povezana sa mojom omiljenom muzičkom zvezdom iz UK. A bogami i iz SAD :)




Sve u svemu, ne treba očekivati previše od društvenih mreža....


E, da: nipošto se ne pretvarajte da su vam svi kontakti i svuda baš najbolji prijatelji! Bar u onlajn svetu se sve odmah otkrije, a loša reputacija...ma ne vredi trošiti reči, to već i vrapci na granama znaju. Jel tako?



JJ

2 коментара:

Анониман је рекао...

neko Tako, a neko se nije ni primakao:)

Unknown је рекао...

hahah
znam ko je ovo! Neko nema ni net, a neko zazjava....jel to :))