четвртак, јул 03, 2008
Online zajednice: 10 koraka do uspeha
Hmm....da li i vi razmisljate da pokrenete sopstveni forum i smestite sve obozavaoce, citaoce, prijatelje i parntere na jedno mesto? :)
Evo ukratko o cemu voditi racuna, narocito sada kada kada postoji obilje virtualnih grupa na Mreži kao što su forumi, chat sobice, i zajednice poput MySpace, Yahoo Groups, Facebook i Xing, i kadas svako od ovih mesta ima svoju sopstvenu dinamiku i svrhu, vrlo malo informacija je dostupno za one koji bi da kreirajusvoju sopstvenu online zajednicu, odnosno, da unaprede postojeću.
Pre nego što se upustite u razvijanje sopstvene platforme i traženje ili povezivanje sopstvenog plemena istomišljenika u jednu grupu, razmislite o 10 osnovnih zapovesti Marije Šipke, osnivaca Global Business Woman foruma na najvecoj evropskoj poslovnoj mrezi XING.
Mislim da ovo moze da bude korisno i za one koji vec vode online zajednice, pa evo.
1. Koja je svrha vašeg posla i kreiranja zajednice na mreži? (zadržati klijente, povezati zaposlene, privući investitore....)
2. Šta bi bio smisao povezivanja? (razmena iskustava, mentorstvo, inspiracija, pokretanje svrhovitih diskusija...)
3. Kako izgleda uspeh? Šta je potrebno da se desi?
4. Da li ćeš pokrenuti sopstvenu zajednicu ili možeš da upotrebiš neku od postojećih?
5. Ko će biti članovi i kako ćeš ih segmentovati?
6. Na koje sve načine možeš da ojačaš postojeće veze sa prijateljima, saradnicima i partnerima?
7. Ko će biti zadužen za obogaćivanje platforme sadržajem (događaji, članci, ekspertize, i sl)
8. Koji su benefiti za članove koji reše da učestvujuu kreiranju sadržaja?
9. Kako ćeš meriti svoj uspeh i kako ćeš nadzirati procese?
10. Šta će da se desi kada tvoja online zajednica poraste (od 100 do 10.000 članova)? Kako ćeš pratiti promene?
A sta je Global Biznis Women forum? :)
GBW na XING-u je moja skoro svakodnevna doza inspiracije. Ovde za pet minuta možete saznati sve o najboljoj praksi networking-a i to od strane eksperata.
GBW je zajednica poslovnih žena sa obe noge na zemlji,vaša veza sa regionima širom sveta. Ovde možete pokrenuti bilo koju diskusiju, sa pričama iz stvarnog života, pitanjima i odgovorima iz iskustva poteklog iz najrazličitijih kultura, godišta i nivoa menadžerskog iskustva.
GBW nije tvrdokorna ekstremistička ženska grupa.
GBW ne smara nepotrebnim zalaženjem u detalje oko jedne teme i stinicarenjem.
GBW ne propagira samo jedan stav i samo jedno gledište.
GBW ne ogovara muškarce!
Ovde nema plaćenih oglasa niti sponozorstava, mi nismo tipične žene.
Ne zaboravite: pravilo broj jedan je – javnost u radu i međusobno poštovanje.
...i, da: GBW ima vise od 10.000 clanova.
Aj pa se vidimo!
J.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
2 коментара:
Odlicno! Steta samo sto ove preporuek nisam procitala na poceku moje on -line pustolovine :)
Ustedele bi mi dosta vremena...
Pitanje: kako da sada kanalisem ne kostruktivne sagovornike na blogu, Gmailu, FB-u?
Uh. Hvala puno
:) heh, ovo vise vazi sa forume, ali da, zasto da ne i za druge vrste online zajednica.
Iskreno, ja mislim da blogovi nemaju obavezu da imaju i podforum ispod posta (jer, ako ima previse komentara, gubi se smisao, a neefektivni ljudi nisu nicija ciljna grupa te to tako niko i ne cita. Ispravi me ako gresim :).
Ukratko, ukoliko blog nije tool, alatka za generisanje necega (prodaje ili sl) mislim da je sasvim OK da nemas 100 komentara dnevno. Sto se nekonstruktivnih tice, nista...ili to, ili ubacis sebi kao adminu ovlascenje da moderises komentare. Time dobijas opciju da ih NE objavis!
Pozzz....
PS. neki ljudi ne zarezuju crveno na gmail, znam :) Meni je trebalo vremena da odviknem sve kontakte od slanja chain mails...i opet stigne jedan u tri meseca!
Постави коментар