понедељак, април 20, 2009

Loša vremena dobra za e-trgovanje


Izgleda da je vreme da se prodaja malo uozbilji. Odnosno, kako se savetuje u US - napravite svoj prodajni lanac ŠARMANTNIM. Naravno, reč je o prebacivanju u onlajn oblik.

Zašto?
Prema skorašnjem istraživanju onlajn trend među potrošačima je veoma stabilan:

*94% poredi cene
*67% traži kupone
*93% jednostavno uživa u virtuelnoj kupovini!
*38% traži novi posao
*56% obitava na društvenim mrežama
*41% svlači filmove
*41$ gleda TV program
*31% igra igrice


O trendovima u ponašanju kupaca zimus ima na ovom blogu, ovde: "Svetska kriza i kupovne navike".


Kako prenosi Retailer Daily, motivacija za kupovinu preko interneta ima veze sa cenom - jedino velike kupovine (automobili i slično) i dalje idu preko Real Life prodaje.


* 30% je kupilo ili planira da kupi elektroniku (TV i sl.kućne zabave)
* 20% je kupilo ili planira da kupi stvari za popravku kuće
* 12% je kupilo ili planira kupovinu kuhinjskih artikala
* 12% je kupilo ili planira da kupi nameštaj za kuću.
* 47% planira da štedi.


Hoće li naša prodaja uhvatiti ovaj voz?

Za sada je ProdajLako krenuo sa povezivanjem kupaca i prodavaca - prodavcima, fizičkim i pravnim licima, omogućena je prodaja uz povoljne uslove kao i mogućnost da izaberu vrstu prodaje – aukcijsku ili standardnu.
Tu je i par godina stariji i takođe domaći aukcijski portal Limundo sa aukcijskom prodajom koji je oko portala kreirao i zajednicu kupaca - fanova koja, kako čujem iz pouzdanih izvora, nezadrživo raste.


To su samo neki primeri (lepi :). Videćemo na IX međunarodnoj konferenciji o elektronskoj trgovini i elektronskom poslovanju E-trgovina 2009 šta još ima novo!
Biće zanimljivo videti ko će dobiti nagradu E-TRGOVINA AWARD za najbolja domaća e-business i e-commerce rešenja u protekloj godini.


ZA DOWNLOAD: white paper o procesu donošenja odluka o onlajn kupovini, sa University of Alberta, Ca. Jeste iz 2000. godine ali veoma aktuelan za nas.
Kognitivni momenat, automatizacija (da se lako snalaze) i inteligentan dizajn presudan. Merilo se još i - koliko lako se dolazi do proizvoda.
Moram da priznam da ja još uvek nisam našla na domaćem webu nešto dovoljno inteligentno. Recimo da hoću da kupim laptop, beli. Mogu da pretražim samo po brendovima i cenama a NE i po boji ili, što je meni takođe važno, težini! Eto greške u startu...

Нема коментара: