уторак, април 07, 2009

Informativna invazija na kupca


Slagsmålsklubben - Sponsored by destiny from Tomas Nilsson on Vimeo.

S moje tačke gledišta onlajn svet je bio i ostao poprilično zabavan :-) A za one koji se još nisu užljebili u njega evo kratak video o tome kako funkcionišu društveni mediji i koja vrsta informativne invazije je u toku.
btw. melodija me malo čini nervoznom, ali možda se nekome i dopadne, kraftwerk-ish je, samo disonantno.

Društveni mediji su sastavljeni od razgovora. Svakoga dana milijarde ljudi širom planete pričaju o svemu što postoji pod Suncem na društvenim medijima. Možda neko baš ovoga trenutka priča o tome kako vaša firma loše posluje ili vas možda hvali.
Da li ćete uskočiti i ponuditi svoje argumente ili pustiti da se stvari odvijaju nezavisno od vašeg plana?

Ukratko, ne treba smetnuti s uma da se marketing se sastoji u prilazu kupcu onako kako on hoće i kada on hoće. Pošto je web ceo profilisan količinom pažnje, ne sme se preterivati i biti mnogo nametljiv - to neće dati željeni rezultat.

Ključne reči su segmentacija, targetiranje (ciljanje), optimizacija, merenje. Naravno - planiranje je važnije nego ikada.

Teško da sada može da se tvrdi kao nekada da je pola novca potrošenog na oglašavanje izgubljeno, ali se ne zna koja tačno polovina :)

I da ne gnjavim - novi kanali kao što je PPC oglašavanje povećali su uračunljivost marketara.


Tabela pre & posle

2 коментара:

irecevic је рекао...

Naravno :) da firme mogu da profitiraju i znaju gde su i na koji način potrošile sredstva.
Ono što pravi realan problem klasičnim marketing agencijama je menjanje pogleda na raspodelu budžeta klijenata.
Jednostavno dolazi vreme kada oko distribucije reklame nije dovoljno rezervisati prostor i poslati reklamu (eventualno dizajnirati), već postoji veoma detaljan brief koji je potrebno uraditi.
Daleko više vremena je potrebno utrošiti na dobru pripremu a zatim i na praćenje.

Da ne bih bio negativan treba razmisliti i o obuci samih agencija i promeni paradigme.
Internet reklamiranje nisu baneri.

Da ne govorim o tome da reklamni blokovi na velikoj većini domaćih site-ova nisu pravilno definisani i ne mogu se maksimalno koristiti za sve vrste oglašavanja (kontekstualno - tekst, slika, video).

Vidimo se na webinaru.

Jelena Jovanovic је рекао...

tačno :)
Jedino što i dalje postoje firme koje misle da ne mogu da profitiraju od marketinga na webu.

Koliko sam ja upoznata, ako dobro definišeš points of parity, i points of difference u odnosu na svoju granu, nema nikakvog razloga da ne kreneš u oglašavanje. Jer, ako toga nema ŠTA oglašavati? Kineska radnja u lokalu ili STR i SZR iz komšiluka nemaju interes, jasno, ali tu se priča završava, i za PPC i za banere podjednako.

S druge strane društveni mediji su sjajni za ostvarivanje konkurentske prednosti, sada dok je još uvek nisu svi i svuda sveprisutni. To što si ti tamo gde se o tebi priča ti daje šansu da se tvoj glas čuje a ne da se prepušta word-of-mouth varijantama (cool su, ali nisu podložne kontroli) ili da se ostavlja na milost i nemilost tradicionalnim medijima.

Treba edukovati, definitvno - klijente da znaju šta da očekuju, agencije da znaju šta da ponude,i MSP da zna šta donosi i koje rezultate i pod kojim uslovima su kampanje dobro realizovane.

Vidimo se na webinaru kod Edge.rs :-)