среда, април 29, 2009

Reputacija ( I deo ) - od vas zavisi

Suština reputacije, onlajn ili oflajn, je uvek ista - ona se FORMIRA na osnovu VAŠEG angažmana. Svejedno da li je to na webu ili u svetu koji se može opipati - reputacija je rezultat aktivnosti koje ste preduzeli, i onih koje ste propustili da učinite, u prošlosti.


Ukratko, kod onlajn reputacije reč je o manje ili više svesnom nizanju podataka koje Google vrlo brzo kešira i zauvek čuva na webu o vama.
Suma svih tih podataka na webu mogla bi se nazvati vašom "onlajn reputacijom". Uz malu ali važnu ogradu: onlajn podaci se uvek ukrštaju sa podacima koji se dobijaju oflajn, i baš kao u svakodnevnom životu - verodostojnost izvora se proverava.
Ovo je prvi u nizu tekstova poniklih na istraživanju povodom poziva da održim predavanje na konferenciji e-trgovina.

Ad hoc istraživanje sprovedeno putem instant mesindžera za potrebe skeniranja polazne pozicije i percepcije šta onlajn reputacija uopšte znači, pokazalo je da se ova sintagma "onlajn reputacija" vezuje pre svega za predstavu o etici i osobinama koje proizlaze iz etičkih načela. Na pitanja su odgovarali menadžeri za ljudske resurse, web media menadžeri, digitalni preduzetnici, studenti menadžmenta, i vlasnici oflajn kompanija.
Reputacija sama po sebi ima pozitivnu konotaciju, i evo nekih odgovora na pitanje "šta je onlajn reputacija".



Sada kada je ovo jasno, biće nadam se jasnije i zašto na predavanju na konferenciji e-trgovina nije bilo reči o samoj reputaciji nego o menadžmentu i etičkom poslovanju.



Sve što radite sada pokazaće rezultat u budućnosti.

Odnosno, kako kaže A.P. Čehov "puška okačena na zid u prvom činu u trećem činu mora da opali". Što se weba tiče, sve je to ovde još očiglednije, brže i potencijalno opasnije ukoliko se sistemski ne vodi računa o tome kako se komuniciraju uspesi, ali i neuspesi, novi proizvodi ali i briga o kupcima.

PR, ukoliko nije zasnovan na istini, je veoma loša stvar.


(u sledećem postu: odakle dolazi dobar ugled i kako od zaposlenih napraviti digitalne ambasadore)




APPENDIX:
Pošto je predavanje bilo nekomercijalno ( u stilu "ništa ne prodajem no se hvalim") a meni je zaista laskalo da budem pozvana od strane Nebojše Đurića i da prihvatim da održim predavanje "za slavu", pisala sam case study i sastavljala prezentaciju - u poslednji čas.
Naravno, ne zato što je moja motivacija dolazi od tesnih rokova, to nikada nije bio slučaj (mogu, ali nije uživancija tako!), već zbog obima posla koji smo imali poslednja 2 meseca u Etargetu. Srećom, u Etargetu se aktivnosti planiraju te su i rezultati bili očekivani, a u nekim segmentima i iznad očekivanih ali samo zato što niko dosad to nije radio u .rs pa nismo znali šta da očekujemo :)

Ono što me je iscrpelo i zbog čega sam ostala dodatno na Paliću da vozim bicikl nakon konferencije i fotografišem macovinu od topole kojekuda po tundri ( moja galerija je dostupna na Flickr: E-trgovina 2009 ) su rizici koje nismo predvideli i na koje nismo računali.

Naravno, neki od vas znaju da je reč o besplatnom webinaru o PPC tokom koga se u Edge dogodio prekid internet konekcije. Oni koji nisu znali sad znaju da nisu zapravo mnogo propustili jer je prvo zvuk bio loš a potom je nestala i slika.
However, o nastavku aktivnosti vezanih za sledeći termin PPC webinara bićete obavešteni blagovremeno...

5 коментара:

Charolija је рекао...

Pratila sam ovo tvoje predavanje na e-trgovini i drago mi je da si ga postavila na blogu. Ne mogu sada da se posvetim detaljima, ali svakako hocu. :)))

Prokka је рекао...

Odličan članak koji upravo ukazuje na ono što smo pisali među komentarima kada si započela ovu temu na blogu, o važnosti upravljanja ljudima. Iskreno jedva čekam da pogledam naredni :)
Iskreno mislim da sav uloženi novac u marketinške i PR kampanje može da se praktično zaboravi, ukoliko firma ne brine dovoljno o zadovoljstvu svojih ljudi.

Jelena Jovanovic је рекао...

Ljudi su srž svakog posla :) I ko to ignoriše ne može da računa da će mu tehnologija pomoći.

M.R. је рекао...

Svaka čast! Ljudi su oslonac...I mnogo su pouzdaniji od svake tehnologije!

reljasimicic је рекао...

Pohvala za prezentaciju na Paliću.
Nema veze što je prezentacija spremana na brzinu, jer je mnogo važnije šta je rečeno.
Mislim da se većina hvata za onlajn a da oflajn nije ni upoznala, a tu vidi "velike novce". Svidja mi se što si stavila akcent na interakciju ovih dveju okruženja. Trenutno pokušavam da prodrem u korelaciju on i oflajn okruženja. Tako dolazimo do ljudi .. Nekolicina vas pokušava da pokrene lavinu kod nas. Pokušaću da i ja budem deo te ekipe.