уторак, октобар 13, 2009

Putokaz: promocija događaja

U oglašavanju u ovom veku često se može sresti izraz „ciljna grupa“ ili „ciljna javnost“. PR menadžeri to dobro znaju – kada se neka poruka plasira ka javnosti potrebno je znati i od čega se ta „javnost“ sastoji i ko su ljudi koji će poruku pročitati (o tome više na Etarget blogu: ciljne grupe). I važno je KAKO DO NJIH DOĆI.

Na taj način se najčešće plasiraju oglasi u printu: odaberete grupe ljudi kojima želite da se obratite, ptoom saznate šta čitaju, i oglasite se u onim novinama i magazinima koji dopiru do vaše ciljne grupe. Na primer, ukoliko želite da privučete ljude na edukativni seminar inostranog predavača, zakupićete stranicu u medijima koje čitaju menadžeri, direktori i vlasnici kompanija.

Sa outdoor oglašavanjem stvari stoje nešto drugačije, pa kada biste hteli da za vaš seminar saznaju svi srpski direktori, trebalo bi da znate kuda se oni kreću po gradovima Srbije i da na ključna mesta ostavite poruku koju treba da primete.
Bilbord na Brankovom mostu, odmah preko puta TC Ušće? Nimalo loša ideja!
Tako smo na primer mi saznali da tvorac teorije da se genijalnost može naučiti i da ne moraš biti rođen genijalan, g. Piter Fisk, ponovo dolazi u Srbiju te smo ponudili partnerstvo oko online reklame za događaj zakazan za 20. oktobar u Vršcu u centru Milenijum.
Isto tako je sasvim sigurno da je pomenuti bilbord na tako prometnom mestu videlo veoma mnogo Beograđana, i za pretpostaviti je da je deo njih, pošto je došao kući, seo za računar i otišao na sajt koji je prikazan na bilbordu: www.fisk.rs .

Sa onlajn oglašavanjem domet vaše poruke je veći, a oglašavanje efikasnije.

Jednostavno: od oglasa koji je postavljen online deli vas samo jedan klik miša. Za razliku od offline oglasa vaš potencijalni kupac ne mora da pamti sajt i da ga negde zapiše pa da kada bude pri računaru proveri o čemu je reč (koliko vas zapravo zapisuje sajtove u notes?). Nakon prikazanog Etarget oglasa akcija je trenutna – ukoliko online korisnika zainteresuje to što piše u PPC oglasu, on jednim klikom miša dolazi direktno na sajt koji se reklamira.

Šta je važno da biste efikasno prodavali seminare:

* krenite na vreme sa PPC oglašavanjem (optimmum je mesec dana ranije). Ovo će vam dovesti posetioce na sajt.
* koristite i druge forme promocije događaja, upotrebite PR tehnike, obavestite javnost i uključite ključne ljude i medije
* pozovite novinare na događaj (ovo vam je važno i za najavu i za follow-up jer će vam raditi posao za druge događaje koje budete organizovali, bićete prepoznati kao ljudi koji rade dobre event-e i o vašim aktivnostima će se moći naći informacije online)
* pratite statistike poseta sajtu. Koliko njih se prijavilo? Da li ste napravili landing page tako da posetiocu sajta bude LAKO da se registruje? Testirajte različite varijante. Isto važi i za oglase - testirajte tekst, testirajte sliku.
* neka vaša ponuda bude privlačna i pravovremena, ovim povećavate šanse za odziv
* pokrenite newsletter pred događaj i ne zaboravite reminder za učesnike
* tokom promocije događaja potrudite se da održite pažnju javnosti saopštenjima o aktuelnim dešavanjima, novim gostima, sponzorima, ili o podršci Vlade ako ste je dobili. Fantastičan primer je današnji dokument DSOJ dokument koji je danas plasiran na Fejsbuk.
* objavljujte intervjue sa VIP predavačima unapred. Birajte pažljivo ko će od medija dobiti priliku da uradi najavu (obično je to generalni medijski sponzor i niko više)


Što se web sajta tiče, poverenje se pridobija na više načina ( o tome u članku Ključna reč je poverenje)


* ažuriran sajt sa dobrim page rankom
* dovoljan broj pominjanja u relevatnim medijima
* predvidljivost - da znaju šta da očekuju a šta ne
* ažurno odgovaranje na emailove
* korišćenje real-time weba za komunikaciju (twitter, facebook)
* Svedočanstvo o tome da imate zadovoljne klijente (testimonials)
* pristupačnost i otvorenost - pokažite ko ste, koje probleme možete rešiti
* doslednost - ako nešto kažete da ćete uraditi, uradite to


I najvažnije - POSTAVLJAJTE PITANJA. Kreirajte sutuaciju u kojoj vi nudite ODGOVORE.
P.S. ovo su preporuke od mene, a vi budite kreativni, dajte svoje preporuke za bolji reach!

Ko traži - naći će. Ko se prepusti, neka se ne buni što je umesto njega odluku doneo neko drugi (ceo tekst - zašto online oglasi (ne) bivaju primećeni)

4 коментара:

Milos је рекао...

Znaci postoje svi uslovi da PR Week bude organizovan na vrhunskom nivou :)

* krenite na vreme sa PPC oglašavanjem
* koristite i druge forme promocije događaja
* neka vaša ponuda bude privlačna i pravovremena...

da ne nabrajam vec napisano ;)

Jelena Jovanovic је рекао...

jeste, i pozovite Miss Cybernaut :-D

Miloše, PR Weeku se stvarno mora odati priznanje za pravovremenost i proaktivnost! Držim palčeve :)

Basta Balkana је рекао...

I mi glasamo, lobiramo i urgiramo da obavezno pozovete Miss Cybernaut.

Valja, valja se :-)

Jelena Jovanovic је рекао...

Jao nisam to mislila da naglasim da JA treba da dodjem :)))

Htela sam da pohvalim Milosa sto nas je kontaktirao i to 2 meseca pre pocetka PR Week-a!