среда, мај 06, 2009

Facebook: i prijatelji, i marketing i zabava

Ovih dana se dosta priča po webu da li je Facebook naš drug ili ljuti dušmanin.

Kada se odbace teorije zavere (višak lekara u .rs pa otud zavera psihologa praćena masovnim otvaranjem ordinacija za lečenje ovisnosti od Facebooka i interneta uopšte), kada se odbaci tradicionalna balkanska polupismenost koja za posledicu ima neovarvarski strah od računara (sic!), i kada se izuzmu studenti koji, u to nema sumnje, gube dosta vremena na ovoj društvenoj mreži, šta ostaje?

Skorašnji redizajn i promena pravila korišćenja ovog servisa idu sve više ka poslovnoj i marketinškoj upotrebi Facebooka. Konekcija sa vašim kupcima / klijentima gde god da su i pod uslovima koji njima odgovaraju je - prajsles :)
I još dalje smo otišli odatle - kompanije koje umeju da koriste društvene medije, kreiraju sadržaj i pokažu incijativu i da prepoznaju kapacitet za izgradnju odnosa,kako je Crosby Noricks naveo u svom članku distribuiranom kroz Marketing Profs newsletter, znaju da postoje 4 ključna pravila za rad kroz društvene mreže.
I šeruju (dele ih) dalje.

Reč je o pravilu 4R:

* Real
* Relevant
* Receptive
* Responsive


1. Budite realni:
Gledajte da vaš korporativni imidž na Facebooku ima čvrstu vezu sa realnošću. Ali nemojte da se plašite da pokažete i ljudsku stranu - ljudi i dalje vole da kupuju od ljudi koji im se dopadaju. Malo spontanosti može vas odvesti daleko...

2. Budite relevantni
Sadržaj je kralj (ovo može sa otpeva kao himnica inbound marketinga kao što su neki nakon etrgovine stavljali u statuse na facebooku "Content is the king, o yeah" ;). Vaše prodajne ponude i apdejti treba da budu oni što ljudi žele, i što im treba.

3. Budite receptivni
U osnovi, budite spremni da prihvatite povratne informacije i uključite se u dijalog. Ako na ovo niste spremni, Facebook i Twitter zapravo i nisu za vas...Slušajte ISTO koliko i govorite, ne manje i ne više.


4. Budite "responsive"
(odgovarajte na upite)
Jednom kada dobijete feedback uradite nešto po tom pitanju! Odgovorite na upite, zahvalite se na sugestijama, vaši ljudi to očekuju. Čak i kada imate negativan odgovor za njih, pokažite da ste ih saslušali i razumeli. Ključna reč: hvala.

Ako ste zabrinuti za to da li strimovanje sa vašeg ličnog profila nekome smeta, otvorite fan page i razdvojte posao i privatno.

I još nešto: ne dozvolite nekonstruktivnu raspravu na svom wallu.

Ukoliko vam se dogodi da vas neko javno kritikuje preduzmite sledeće korake:

1. Zahvalite što prate vaš rad
2. Pomerite komunikaciju oflajn ili u privatni inbox
3. Dogovorite naredne korake - stariji ljudi ponekad nisu svesni u kom okruženju govore to što govore na Facebooku.
Pomozite im da shvate da to što kreirate buzz oko onoga što (volite da...!) radite je takođe profesionalizam i da i oni treba da se drže istih standarda.

Na posletku nema stida oko toga: da nije zabavno i inovativno da li bi vredelo raditi taj posao... ? xD

PS. Ukoliko do nekonstruktivne rasprave ipak dođe, zovite mene da amortizujem :)

8 коментара:

speranca је рекао...

Kao negativan primer upotrebe drustvenih mreza, ispricali su mi da je jedna zena na Fejsbuku redovno zalivala svoju virtuelnu bastu istovremeno zanemarujuci svoju pravu bastu.
Moj jedini odgovor na to je: sve zavisi od nas samih.
Drustvene mreze nude bezbroj mogucnosti, a samo od nas zavisi da li cemo biti sluge ili gospodari!

bjuti је рекао...

Чему тол'ка фама око Фејсбука, то је сајт за зезање.

Jelena Jovanovic је рекао...

O zezanju moze u nastavcima :)

@Speranca
nesto mi poznata ta prica ... !! Odakle pitam se?

Анониман је рекао...

@Miss Cybernaut
Primerom o virtuelnoj basti, zelela sam da ukazem da ukoliko neko zeli, uvek moze da nadje argument: protiv. Koliko god taj argument bio banalan. To sto je u realnom svetu zapustena basta apsolutno nema nikakve veze sa Fejsbukom, vec iskljucivo sa osobom koja je to uradila!
Zaista mislim da sve zavisi od nas samih kao i to da li ce drustvene mreze upravljati nama ili mi njima? Kao i nacin na koji cemo ih koristiti. Zar se to uostalom ne odnosi na sve u zivotu?
@ Bjuti
Verujem da si u pravu:)
Problem jedino moze nastati kad pedofili koriste Fejsbuk. Tako imamo nedavni primer hapsenja pedofila koji je koristio Fejsbuk za svoje necasne namere. U prilog tome da ponekad Fejsbuk moze biti i vise od zezancije govori hapsenja jedne osobe zbog fotomonataze Sanadera u nacictisckoj uniformi na ovoj drustvenoj mrezi.
Na kraju je intervenisao I sam premijer Hrvatske Ivo Sanader.
On je tada izjavio da niko ne sme biti uahpsen ako drugacije misli.
I na kraju citirala bih reci
Pape Benedikta Sesnaestog.
"Nove tehnologije, poput sajtova namenjenih druženju, predstavljaju dar jer omogućavaju ostvarenje fundamentalnih želje ljudi za komunikacijom".

Анониман је рекао...

Samo da ne bude zabune.
Nisam bili u prilici da se ulogujem sa svog naloga. Nadam se da mi necete zameriti:)
Speranca

Jelena Jovanovic је рекао...

@speranca

aaa....pa Benedikt XVI je CAR :-)

Da udje u zapisnik sta je rek'o

"Nove tehnologije, poput sajtova namenjenih druženju, predstavljaju dar jer omogućavaju ostvarenje fundamentalnih želje ljudi za komunikacijom".

Анониман је рекао...

Svaka cast za Papu Benedikta 16 :) ohrabruje to sto je rekao...

Jelena Jovanovic је рекао...

@Speranca

moj kaktus je umro :( Mislim da je zasto sto sam ga zalivala mineralnom vodom. A mozda i zato sto ga nisam zalivala mnogo? Hm....tesko naci balans za kaktuse, oni hoce i nece da ih zalivas.