Konvencionalni metodi promocije, pomalo usled recesije a malo više zbog čiste računice, odlaze polako u zapećak i ustupaju mesto onlajn taktikama. Kako prenosi Marketing Charts interesovanje je veoma opalo za oglašavanje u štampanim medijima, slanje materijala poštom i za nastupe na sajmovima. U Americi na sceni su mikrosajtovi, webinari i društvene mreže. Internet oglašavanje je odavno razrađeno default ponašanje.
Pošto kod nas nekih konkretnijih podataka nema, nedavno sam postavila dve onlajn ankete na temu šta vaša firma čini povodom oglašavanja na internetu ove godine.
Jedna anketa je Linked In mreži (još je aktivna tako da ko hoće da glasa dobrodošao je - ovde ) i drugu za korisnike Twittera - Twtpoll na temu oglašavanja na netu.
U obe ankete (prilično su slične :) jedan od predloženih odgovora bio je ŠTA ĆE NAMA OGLAS NA INTERNETU.
Što se Linked in- a tiče do sada je tek 7 % kliknulo da im oglas na internetu nije potreban.
Budući da je anketa promovisana kroz SAM grupu (hvala GenSeku ;), rezultati su donekle očekivani - otprilike polovina ispitanika ( 47 %) koristi marketing mix, dok je manji deo (14 % ) za sada naklonjen isljučivo banerima.
Zanimljivo je da svaki peti član (21 %) trenutno intenzivno razmišlja da se baci u onlajn oglašavanje i da je PPC sada mnogo vidjiviji nego prošle godine - ovaj u Srbiji nov tip oglašavanja dobio je tek koji procenat manje glasova od tradicionalnih i široko rasprostranjenih banera.
Na Twitteru se dogodilo iznenađenje: baneri nisu dobili ni jedan jedini glas, ali je zato odgovor "šta će nama internet oglašavanje", očigledno mojom greškom, pobrao simpatije.
Šta sam uradila? Na nečiji predlog dodala sam uz tu opciju "šta će nama oglas na internetu" i ovčiju onomatopeju pa su se razdragali twitteraši i čak 27 % se opredelilo za odgovor "beee" :-)
Polovina učesnika TwtPolla se aktivno oglašava kroz PPC i druge vidove reklame.
Istovetno kao i na Linked in - svaki peti je u fazi mozganja odakle da krene sa oglašavanjem na internetu. URA za njih! Na pravom su mestu!
Inače nije nimalo nevažno da kada je o onlajn metodama promocije reč i dalje postoji doza nezadovoljstva efektima imanja web sajta za malo i srednje preduzeće, i to ne samo u Srbiji (za koju podatke ovog tipa još uvek ni nemamo, mrmlj).
Verujem da dosta njih i dalje razmišlja o web stranici kao o nečemu što je samo po sebi dovoljno imati (da se nađe!), da ga napišu na vizitkarti i da eventualno onlajn populacija može da dođe do osnovnih podataka o biznisu, baš ako neko zapne pa pretražuje web.
Jel, jel? Demantujte me!
JJ
(u sledećem blogpostu više o tome šta sve može sa posetiocima da se zgodi)
2 коментара:
Sjajno je što si sprovela ovu anketu na Linkedinu i Twitteru. Ipak su to relevantne a evidentno i zanimljive č i nj e n i c e :)
Dragana, hvala :D
svi znamo koliko malo prednosti imaju ovako naciljane onlajn ankete. Srećom, odziv na Linked in nije bio loš (oko 30 %) dok je na Twitteru, začudo, bio svega 10 %.
Moram da kažem da su na Twitteru ipak geekovi a na Linked in menadžeri pa i to kad se zbroji ima smisla, ali baš me kopka kako bi to izgledalo sprovesti jedno pravo istraživanje... ;)
Постави коментар