Da li ste se iznervirali što neko možda vaš profil na Facebooku ne shvata ozbiljno i što vas pita da li ste Linked In-u?
Vest za vas - ovo je prirodno ponašanje. Linked in je mesto gde se vidi profesionalnost, baš kao što je Facebook odličan da se vidi - ličnost. Inače, Linked in je mnogima prva baza provere i što se viših pozicija menadžmenta tiče, smatra se neozbiljnim ne biti prisutan na ovoj mreži. Nasuprot tome, Facebook je često zagušen "white noise" detaljima...
Istina je surova: kao što se nekada pričalo za Google - ako te Google ne poznaje kao da ni ne postojiš, tako je danas Linked In stvar prestiža: ako nisi na Linked in, kao da ni ne vrediš.
Ali tu nije kraj...
Linked in uglavnom koriste ljudi čiji je profesionalni profil na višem nivou: dve trećine aktivnih networkera su u poziciji da donose odluke, konsultatni ili izvršni menadžment.
Prema istraživanju koje je sproveo Anderson Analytics a preneo Marketing Charts , na Linked in je sedam puta veća verovatnoća da ćete naleteti na nekoga ko ima primanja između $200K i $350K .
Istraživanje je otkrilo da postoje 4 kategorije korisnika
1. Pametni networkeri:
Procenjuje se da ih ima 9 miliona - odnosno 30% ukupnog broja korisnika. Vrlo je verovatno da su veoma rano počeli da koriste društvene mreže i da su PC pismeniji i aktivni i na sajtovima kao što je Facebook. U proseku imaju 61 kontakt, i Linked in koriste za široku paletu potreba, ne za potragu za poslom. Najslabije plaćena grupa u okviru ove su konsultanti.
2. Senior Executives:
Ima ih oko 8.4 miliona tj. čine 28% ukupnog broja korisnika. Imaju moćne poslove kojima su zadovoljni, a Linked in koriste za povezivanje sa već postojećim poslovnim kontaktima. U proseku seniori imaju najveće prihode a u opisu pozicije često im stoji owner, partner, executive, ili associate.
3. Oni koji su kasno pristigli:
Procene se kreću oko 6.6 miliona - odnosno za svakog petog korisnika Linked In je još uvek novotarija. Vrlo je verovatno da su pre priključivanja dobili seriju pozivnica od prijatelja i kolega pre nego što su doneli odluku da se upuste u avanturu. Ova grupa ima najmanje kontakata (u proseku 23) i najmanje prihode. Često su to zanimanja kao što su učitelj, lekar, advokat, account ili asistent.
4. Istraživači:
Ovih profila ima oko 6.1 miliona i čine jednu petinu svih korisnika. Oni su zaposleni ali su otvoreni i za druge poslovne opcije, često im je CV u bazi CareerBuilder.com. Prema Linked in, ova grupa ima najmanje lične prihode a Linked in koriste i za poslovne i za privatne interese.
Ono što Linked in pokušava u poslednje vreme je da se približi Facebook stilu, samo, naravno, fokus nije lifestyle već poslovni - omogućio je deljenje (share) članaka koje čitamo, preporuke knjiga, ankete i postavljanje prezentacija (slideshare). U svim slučajevima moguće je definisati nivo pristupa.
Ipak, kod mene na Linked in homepage je, što se građana Srbije tiče, aktivna samo JEDNA grupa - SAM Grupa - Serbian Association of Managers.
Ostale...pitam se zašto su osnovane. Odnosno, kao i u svakoj onlajn zajednici, bitno je imati menadžera grupe i okupiti ljude zajedničkih interesovanja.
Velika je šteta videti polumrtve grupe sa srpsko-hrvatskog govornog područja :(
5 коментара:
Ako se ne varam ja jednom dospeh do razgovora i ponude za posao zahvaljujući baš Linkedin-u. Tako da mislim da i u našoj zemlji on može da bude vrlo referentan, što me podseti da malo sredim moj profil koji sam dobrano zapustio.
Hvala Miss :)
U, to je baš dobro iskustvo :-)
Svakoga dana sve vise napredujem !
Hvala ti MISS !!!
bogami, kod mene samo pozitivno. Lepe sam freelance posliće dobijao preko LinkedIn-a.
Malo mi sve to labavo deluje sa grupama još uvek, pa sam i navikao da retko proveravam šta se dešava. Moraću to da promenim. U svakom slučaju, jako mi se sviđa što se podrazumeva da si "drugar" samo sa ljudima koje zaista znaš.
Odlicno je sto je nakon ovog posta (i malo reklame po mrezama lol) nekoliko ljudi ovih dana azuriralo svoje profile na Linked in.
Jeeej :)
Постави коментар