уторак, децембар 19, 2006

Jezicak na vagi: SERVISNE PRICE

Umbrella





Pitam se ZASTO KOJI QRAC nema dovoljno GSP vozila na Novom Beogradu?

Znaci, u autobusima sa Nbgd 1993.godina još traje!

Da vidite samo grceve na licima tih ljudi...svi izgledaju starije, ma kakvi starije, izgledaju
potpuno samleveno... jezivo, imaju cinicne bore oko usana i
svi gledaju u pod.
I svi u crnom, i svi mokri i svi nervozni.
Prirodno, nikome ne prija da se vozi stisnut uz nekoga koga prvi put vidi! Koliko je ono, metar i po valjda, normalna udaljenost izmedju onih koji se ne poznaju? A smanjuje se na 1 metar ako stupe u razgovor. A tek ako smo bliski ONDA je u redu i da se pribijamo jedni uz druge :)

GULAG je to, gore od ghetta.
I svi pristaju na to.

Ajde dok je bila inflacija / kriza / ratovi / ostala sranya pa se uprava GSP i gradske vlasti vadili da nema para za nova vozila...ali pitam se u cemu je SAD problem?

Dok sam bila novinar - poletarac na Bgd hronici i pratila te servisne
price metropole cula sam sledece objasnjenje: nema dovoljno GARAZA za
vozila, mali su kapaciteti na Nbgd, i onda bi vozila morala da stoje
napolju i da kisnu. Te je bolje da ih nema.
Ko se Sunca krije, bolje da ga nije! :)

To je bilo, znaci, 2003. godine, tako su mi rekli.
Trebalo bi sad proveriti jos jednom, kako to da se novobeogradski
vozni park i tempo prolaska autobusa (verujem i tramvaja) besprizorno
konzervirao u najmucnijim godinama po zemlju.

I jos jedno vazno pitanje imam:
KAKO, ZA IME SVETA, U BEOGRADU USPE SVE DA STANE KAD PADNE KISHA?
ILI NE DAJ BOZE - SNEG, KAO DANAS?!
Kako, kako, kako???
Pa sta sad ako je kolovoz mokar, ne razumem zasto mora da nastane krkljanac u saobracaju?!

Moj drugar najvishe voli da vozi po kishi. Tada, njegova je opaska, stupa na snagu bg loodilo: odjednom SVI pocnu voze jako sporo i jaaako oprezno kao da su na Ibarskoj magristali kod Kolashina na klizavici i jos im preti odron!
I onda on fura, pretice, zeza se i chudi se koji im je moj, pa samo je pala kisha...
Ima li to neke veze sa gumama, pitam se? Ili s kocnicama?


Kocnice PROVERENO ne rade u autobusima GSP (ako me neko pozove da svedocim, vrlo rado cu se odazvati).


~~~


hehehe...sta sam nasla!


U Turskoj, ma sta o njoj mislili oni koji je nikada nisu posetili (btw. iz
nekog razloga, iako u Srbiji bez crne Gore zivi cak 38 nacija, imala sam prilike da se osvedocim i licno da je shovinizam za neke od nas zaista default!) gradski i prigradski prevoz
funkcioniše SAVRSENO. Crni Kaurini, o da, zive ko bogovi!
Istina, nemaju semafore ( i sta ce im, miroljubiv neki narod, sporazumeju se ocima dva vozaca koji ce prvi da skrene), tacno je i da im vozila nisu nova (ali su cista, cistoca nista ne kosta!), tacno je i da su oni malo tamnije puti (pa sta, ovde najsocnije psovke sipaju nacifrane plavushe u bundama :) ) ...
Sve je istina, ali: tamo se svuda moze stici, i nece vam nijedna baba sesti u krilo, niti ce vas dzepariti kao ovde!

Prva recenica u mojoj reportazi iz Turske bila je „Ko jednom ode u bodrumsku regiju i poseti obalu obraslu palmama i belim mermerom, bice mu zao sto smo ikada i ustajali protivu Turaka!” (parafraza)
Naravno, ta recenica nije usla u novine pretproslog leta. Tekst jeste, ali za tu prvu recenicu zakljuceno je da je incidentna i potencijalno opasna.
A Turska je, naspram ovog ovde Gulaga, totalni high tech!

Znam o cemu pricam, nisam se, kao one nemacke babe u toplesima, sve vreme vrzmala po hotelu (a sjajan je vaistinu taj Baia, Bodrum!). Ishla sam i medju ljude, umesala se u vrevu downtowna, pushila nargile i sve.
No, ta recenica je otisla u smece.


Sve je uporedivo, ko zeli moze da proveri, nije isto lingvisticki incident i ocigledna realnost!


~~~


Krik


Kad se razgrnu svi obziri i politikantsko naklapanje, sta ostane?

Ostane vrlo neuctiva & gola istina.

A to je da su jutrosnji i jucerasnji prizori najbedniji koje sam ikada videla. Znam o cemu pricam, bila sam i na Kosovu, i to ne samo u srpskom delu: lokve na ulicama su, i ovo bi bilo cenzurisano da papir nije digitalni....katastrofalne! (hehehe :)
Osim sto se tamo ratovalo, a na Nbgd nije, i sto tamo zivi narod koji vazi za kulturoloski (i natalitetski) antipod nama, odraslim na pricama o shoku koji doziveo Fridrih Barbarosa videvsi zlatne viljuske na srpskome dvoru, PRAVE RAZLIKE izmedju lokvi ta,o i lokvi ovde zapravo - i nema.
Na Nbgd, doduse, ima solitera vishih nego na Kosovu, i potroseno je vishe novca na bitumen u veselim sedamdesetima, ali je toliko damn rusevno, uruseno, oh a da se ne zaboravi: i MONTAZNO...huh :(

Beda ima svuda slicno lice.

2 коментара:

Unknown је рекао...

Ej, slusaj...i o tome sam stigla da mislim jutros! JEDINI (the Only Way!) nacin da ja tamo pocnem da zivim zapravo je da je - jabba. Surovo je u blokovima.

Verujem da ljudi tamo i zive jer su te stanove nalsedili i tako to...ili rade u Zemunu pa im je blizu :)


A, to kako je zivot lep...nadam se da cu oktriti u najskorije vreme!!!


Mnogo sam osetljiva i nemocna...a jedno s drugim ne ide.
Osetljivost je dar.
Ako se udruzi s nemoci pretvara se (na duge staze) u cinizam, a to je TAKO pogresno - odustati!
Puna zemlja ljudi koji su odustali! Da se nisu predali i meni bi bilo lakshe. ne bih morala da ih gledam tako ucveljene, i ne bih bila tuzna!


Ovako....treba nekako da uvezbam „gledam a ne vidim” modalitet....Sto ce ici tesko, ja sam novinar, sustinski.

Zato, moram da begam.


E, nisam se pohvalila - poklonila sam Slavici Cedic, mojoj urednici, sopstveni sajt :) Naravno, na blogeru.
Adresa je slavicashefica.blogspot.com

:)

Unknown је рекао...

Bilo je to SAMO jedno snezno (vatreno) krstenje :) Blok je brate zakon! Pijaca radii CITAVU noch, na Savi je uvek cool, a posto nema bara DIVOTA je hodati po ravnom :) Preporodila sam se!