уторак, јун 23, 2009

Just be connected ;-)


Činjenica je da je Srbija malo tržište i da nam je ekonomija nejaka.
Ono što važi u vreme krize svuda na svetu, trebalo bi da je kod nas još više zastupljeno: opada potrošnja, rate za kredite rastu, i prirodno je da se ljudi okreću besplatnim i jeftinim alatima i koriste svaku priliku da uštede. A upravo je to suština inbound marketinga.


Šta je ono što SVAKO može učiniti ODMAH?

1. Smesta pokreni blog na wordpress platfomi
Iskoristi blog da pokažeš da si lider, da demonstriraš vrednost brenda, uključiš u razgovor kupce i klijente ili jednostavno - profesionalce. Blog je mnogo privlačniji od suvog CV-ja i može dosta da pomogne pri novom zapošljavanju.

2. Uključi se u Linked in
Iskoristi alate koji su na raspolaganju - podigni nivo svesti o svom postojanju. Linked in je najveća svetska profesionalna mreža sa više od 35 miliona korisnka i svake druge sekunde joj neko nov pristupa. Prema Linkedinu, sve kompanije sa liste Fortune 500 su prisutne tamo!

3. Napravi profil-ubicu
Dok za pristupanje Linkedinu treba svega nekoliko minuta, popunjavanju svih polja u profilu je potrebno posvetiti nešto više vremena. Nije baš da se traži i uzorak krvi, ali je neophodno detaljno opisati pozicije na kojima ste radili i iskustvo koje ste stekli.

4. Napravi kredibilan network
Moć društvenih mreža je u njihovoj veličini i snazi. Trik je balansirati između ta dva. Što se networkinga tiče, veličina je važna: poveži se sa ljudima koje si upoznao poslovno i sa svojim privatnim prijateljima spremnim da podele svoje kontakte sa tobom.

5. Iskoristi Linkedin za posao
Kreiraj svoju šansu. Ovo zahteva promenu načina razmišljanja. Svakako kada jedared uspeš u tome bićeš zaista sposoban da iskoristiš moć Linkedina u punom kapacitetu, za svoj biznis i šansu za novi.
SAM grupa
Serbian Business Club


6. Dođi na Twitter!
Kada pokreneš blog iskoristi Twitter da ga promovišeš i da stekneš nove kontakte među ljudima iz tvoje profesije. Budi ličan i podeli svoje utiske i korisne informacije. Gradi listu followera, bitno je da bude velika!



...i jedna zanimljivost: ovisnost o PPC :)


Tokom trajanja ove worldwide priče o inbound marketingu (stvarno ne liči na studije već na razgovor!) pitala sam se zašto nema ništa o PPC oglašavanju u okviru IMU kursa.
Potrefilo se da je baš pre neki dan na Hubspotu objavljen članak Marketing Detox: Breaking Addiction to Google AdWords PPC Crack. Ukratko, pouka članka je da se od zavisnosti koju stvara PPC možemo odviknuti boljim content marketingom, kreiranjem sadržaja koji će biti interesantan potencijalnim kupcima i optimizacijom za pretraživače.

A otkud ovisnost o PPC-u?
Google posluje na engleskom jeziku koji govori najveći deo planete te su otuda i ključne reči skuplje i više ljudi se nadmeće za prve pozicije. S druge strane poseta koju dovodi PPC je primamljiva do te mere da sa njom ne može da se prestane! Rešenje leži u inbound marketingu, u umeću da posetioci privuku i zadrže pomoću besplatnih alata i pomoću sadržaja.

Srećom, u Etarget Srbija su cene prilagođene našem tržištu tako da uz inbound marketing PPC reklama ide savršeno.
Bez zezanja. Šta god da radite SADA je vreme da umnožite snage i razglasite to svima.

Izlazak iz krize - saznaj više >>

21 коментар:

bjuti је рекао...

Зашто блог мора бити покренут на Вордпрес платформи?

Jelena Jovanovic је рекао...

Hm....imas neki bolji predlog?

Mozes da objavis na svom blogu spisak drugih platformi i preproruka iz tvog ugla, pa da pingujes ovaj post.

Ili da mi posaljes na email clanak i da ga objavimo ovde "Bjuti preporucuje" za vas bjuti rejting imate ove i one bjuti alate... hm? :)

bjuti је рекао...

Какве везе има на ком софтверу ради блог? То може бити било који CMS тј. систем за управљање садржајем. Њих има много, можда и превише.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems

Што се тиче алата за ово и оно, то је углавном непотребно ако неко иоле проводи бар 2 сата дневно на интернету. За праћење посета постоји доста аналитичких џабе алата, онда је ту доста важна и агрегација на разне блог агрегаторе.

Наравно, све ово пада у воду ако блог нема неки добар садржај, а у Србији се такви блогови могу набројати на прсте. :))

Наравно, ту је и срч енџин оптимизејшн, популарни ЅЕО, али ако блог није комерцијалан, то је солидно небитна ствар, поготову што је пренадувана. :))

Дакле, блог се може писати и на парчету папира, скенирати и метути на Фликр. Вордпрес је само једна од платфорими, веома добра, за писање блога. Ту такође постоји и Лајфтајп, типо3 и још доста солидних платформи, а да не причамо о модулима за познате ЦеЕМЕс системе типа Ксупс, Џумла и Друпал. :)

Ето мало пинга. :))

mmilan је рекао...

Super, jedino - čemu sve to služi, a uz to i ne radi (u većini slučajeva)?

Može neko da napravi i hiljadu savršenih profila, blogova i ne znam čega sve ne ali ako druga strana (čitati: poslodavci) to ne koristi onda priča propada.

Ovo sigurno jeste dobar metod za jedan mali broj oblasti, ali previše je stvari gde ne funkcioniše.

Ne pričam samo o Srbiji, već globalno. Filozofija o Internetu kao "svetom gralu" deljenja informacija, oglašavanja itd uopšte ne funkcioniše kad se izađe iz domena samog interneta, naročito kod nas.

Činjenica da na je pomenutom Linked in-u moguće pronaći samo pedesetak ljudi iz npr. institucije kroz koji godišnje prođe ili gde stalno radi nekoliko hiljada ljudi, i uz to je jedna od 5 najačih institucija u svetu (godišnji budžet uporediv sa našim državnim) govori o značaju tog sajta za taj tip institucija :)

Ukratko - ono što na jednom mestu funkcioniše savršeno na drugom može da bude smešno ili još uvek nepoznato. Generalizacije o beskrajnim migućnostima interneta sigurno ne daju dobre efekte u oblastima gde se internet još uvek ne koristi na "pravi" način (ako uopšte postoji pravi način, mada je to već druga tema)

zli је рекао...

vrlo zanimljivo da istovremeno preporucujes wordpress, a sam tvoj blog je na blogger platformi..
nije li to malko kontradiktorno?

Jelena Jovanovic је рекао...

@Milan

Super komentar!

Slažem se potpuno da snaga srpskog dela Linked in-a zavisi od brojnosti članova i da smo tu, kao i uvek, iza drugih zemalja.
To što cela Srbija nije na Linkedin ili na Facebooku ne sprečava nas da koristimo ove mreže ipak, zar ne? Uostalom, gledano matematički, dok još nema 5 miliona državljana Srbije na webu lakše je dopreti do kvaliteta - onda kada to stvarno postane default, imaćemo neka nova i drugačija pravia...

Gledaj to kao priliku, a ne kao opšti trend. Jer kad to postane stvarno opšti trend ja ću biti daleko, daleko... kao što me sada smara da kuckam sms npr. a pre 5 godina mi je bilo baš cool.

Tako nekako. Kapiram da će doći do zasićenja i da ću imati nešto novo da "jutilizujem".

Dakle, nikakva šteta od priključivanja Linkedinu, odlična je platforma. A da ćeš preko noći postati Donald Tramp samo koristeći Linkedin, teško... ;)

Doslednost, fokus i optimizam - ključne reči.


@Zli

Pa meni su rekli da je blogspot platforma neozbiljna.

mmilan је рекао...

@Jelena

Imam već profil na Linked In. Registrovao se, prelistao kontakte (domaće i strane) i nisam našao ništa što bi me vraćalo na taj sajt. Očigledno je da sajt pruža velike mogućnosti, ali u nekom drugom životu :)

Moj komentar nije bio teritorijalno lokalizovan, tačnije nisam uopšte govorio o Srbiji, već u bukvalnom smislu globalno.

Kroz institucije na koje sam mislio (DESY, CERN, ICTP) prođu ljudi iz svih delova sveta, globalno su vodeće u tehnološkom pogledu (da podsećam da su WWW, klasteri itd izašli iz CERN-a?) ali jednostavno Linked In nije aktuelan. Više ljudi koristi Facebook, ili Wiki platforme nego LinkedIn

I da, možda čudno zvuči ali niti mi je cilj niti bih voleo da postanem Donald Tramp ili bilo ko sličan njemu :) Od nečeg mora da se živi, ali mnogo mi više znači gomila oduševljene dece ili odraslih ljudi, nego neki mnogo dobro plaćen posao :)

mmilan је рекао...

ps. Ima onih koji se trude da proguraju nove tehnologije u neke visoko intelektualne ne-IT oblasti. Koliko je to uspešno, pričaćemo možda jednog dana.

Za sada ide užasno teško :)

zli је рекао...

jos jedan komentar..
wordpress kao platforma za blogove mi se cini malo zastarelom..
Ima tu svega, veoma je zahvalna za rad, ali..
web 2.0 boom je tu poodavno.. web 3.0 ceka na svoj red..
Dok do toga ne dodje treba koristiti sve blagodeti koje je web 2.0 doneo..
Primer bi bio, a da nije fboo ili twitter, tumblr..
( JSON vlada :)

Jelena Jovanovic је рекао...

@Milan
ja nisam u poziciji da tvrdim da je nesto uspesno ili neuspesno. Buduci da koristim sta mi padne saka i od skoro svega imam neki rezultat, a pri tom ne vidim da se neka prava revolucija desila, kapiram da je sasvim dovoljno i biti, recimo to tako, objektivan.

Ti kao student mogao bi da promovises to sto sada radis zarad buduceg zaposlenja i veselih ljudi (ko kaze da su na Linkedin svi dosadni? :). Takodje ima cela sila grupa u kojima mozes naci informacije koje mogu biti itekako relevantne za tvoj licni dalji razvoj i usavrsavanje, kao i projekte ili ideje koje te mogu inspirisati na nesto. Znam ljude koji su pomocu LinkedIn.a nasli avion za prevoz ribe iz Belgije...znaci moguce je i to.

Znas, imala sam jednu lekciju u zivoti koja mi je ostala kao zig u mozgu - lekcija se zove USE THE TOOLS.
Ona ima svoje dobre i svoje lose strane, odnosno da kazem to politicki korektno: jake i slabe.

Jake strane: alatke skracuju vreme koje bi inace proveo ne koristeci ih. Zamisli situaciju u kojoj npr. novinar pored prezentacije koju je dobio, brosure o firmi o kojoj pise i snimljenog razgovora sa key persons, odbije sve to da koristi i krene da pise reportazu iskljucivo po secanju a da za info koje mu nedostaju recimo googla.
Ovo je ekstreman primer ali se desava - da se radi iz glave iako postoji obilje materijala.
Kako to znam? Tako sto samo ako KORISTIS ono sto ti je na raspolaganju mozes da steknes opaku kompetitivnu prednost / ovo je opet bila lekcija, moja licna, kada smo koristeci govor jednog predsednika objavljen u internom magazinu uspeli da pobedimo i osvojimo prvo mesto u vrlo ostroj konkurenciji. Da ne detaljisem - to nas je izdvojilo, mene i moj tim, sto je neko uzeo magazin, procitao, citirao u projektu deo koji je influential enough i za koji znamo da ima prolaz 100 %.


Slabe strane alatki su sto mozes da pocnes PREVISE da se oslanjas na njih.
Opet situacija iz realnog zivota: nas 8 u outdoor timu, u nekoj shumi u Svedskoj.
Jedan od zadataka je bio napraviti splav od pritki i uzadi i dva plasticna bureta, i preploviti jedan (malecki) deo jezera oko koga se nalazi shuma.
Gledamo se zbunjeno: WTF je splav u stvari i KAKO se pravi? Ekipa internacionalna a svi jednako u neznanju. Pogledaju u jednog Holandjanina i opuste se - ma ON zna, on je iz Holandije, na sta covek prsne od smeha i kaze ma jok, ja sam IT guy :)
Sta ja radim? Vadim telefon i logujem se na google ne bih li izgooglala shemu za splav (sta drugo). Nazalost, posto smo u shumi, za razliku od prethodnih dana JA NEMAM PRISTUP NETU. I naravno da sam uzasno razocarana. Previse se oslanjati je dakle takodje lose - treba nesto i sam znati.

(logicno, splav koji smo "napravili" je potonuo sve sa plovcem na njemu ali to je manje bitno a slike su obrisane i akcija nikad nije objavljena nigde :)

Kada budes imao tacnu ideju sta ti treba, to ce ti doci i ne mora Linked in biti bas taj resurs. Ali ako ga ti koristis za svoje ciljeve, to moze da znaci da ces imati prednost u odnosu na one koji ga ne koriste.

Ja sam takodje nekim mrezama pristupala pa nedugo zatim brisala svoj profil jer nisam nalazila nikakav interes da os5anem. To je takodje u redu, ali to nema veze sa samom mrezom nego sa nama i sa iskustvom koje nas oblikuje - za mene su to bile vec vidjene stvari ili izdvojeni features necega sto se MENI licno vise dopada kad je u paketima koje sam pre toga vidjala.
Svako ima svoj razlog i svoj nacin da negde pristipi i koristi nesto. Ili ga nema. Od tebe zavisi sta ce ti se vise dopasti i gde ces se zadrzati, ti najbolje znas sta trazis i koji ti rezultat treba i prema tome ces odabrati i network.

Jelena Jovanovic је рекао...

btw. meni LinkedIn jednostavno prija. Imam i neki PR efekat a postoje i poll-ovi koje mogu da napravim. Znaci da imam uvid u poslovni profil ljudi koje srecem, da znam s kim pricam. Ne nadam se nicemu spektakularnom ali se jednostavno osecam bolje kad imam vise informacija, osnovnih informacija. Takodje mi je zanimljivo sto se formirala IMU grupa na Linked in koja je veoma zivahna i gde se clanovi medjusobno konektuju i pomazu. Izvanredno je gledati koji uticaj imaju predavanja koja smo odslusali i sa koliko otvorenosti i dobre volje se pristupa odgovaranju na pitanja.

Jelena Jovanovic је рекао...

@ZLi

ja uvek volim da naucim nesto novo :) Sta mislis da na svom blogu napises svoje predloge i das svoje razloge? Bojim se da citaoci i ja nemamo mnogo od toga sto znamo da postoje druge opcije ali ne znamo argumentaciju - zasto TO a ne nesto drugo.

Bjuti je dao lep spisak :) Ali ja i dalje ne znam koje su prednosti drugih platformi :)

bjuti је рекао...

Све што је рек'о ММилан, потписујем.

Ig0r је рекао...

LinkedIn je dobra mreza, mnogo ozbiljnija i profesionalnija od facebooka i zato je slabo zastupljena kod nas :( .Jedino što me nervira kod LinkedIn'a je to što kao studenti ili neko ko još nije nigde radio ne može da se popuni profil do kraja jer najviše traži da se popune informacije o trenutnom i prethodnom iskustvu i pozicijama na kome smo radili/radimo.Što se tiče platforme za blogovanje mislim da je wordpress dobar za početnike a i za naprednije nije loša pod uslovom da se poseduje sopstveni domen i hosting.

mmilan је рекао...

@Jelena
Da, u potpunosti se slažem da da Linked In (kao i slične mreže) treba da bude alat. Ali kao što unimerom ne možeš da otvoriš konzervu tako ni Linked In ne možeš da primeniš svida na način na koji to predstavljaš.

Alati sami ne služe ničemu, niti sami završavaju posao. Uopšte ne vidim poentu izdvajanja jednog alata u odnosu na drugi, jedne platforme u odnosu na drugu, jedne mreže u odnosu na drugu. To što tebi završava posao drugima ne završava, i niko nije zbog toga glup, nepsosoban ili neinformisan, a takvi motivi se često provlače.

Jelena Jovanovic је рекао...

@Igor

bravo, pravo u srz problema - kako popuniti Linked in ako nemas mnogo iskustva.
Mozda je trebalo naglasiti da je Linkedin pre svega profesionalna mreza i da je biznis u osnovi. Moja greska.

@Milan
ne znam gde sam potcenjivala na bilo koji nacin citaoce ovog bloga ili one koji ne koriste linked in. Molim te pomozi mi da shvatim? :(

Naravno da su alati u rukama ljudi, ali ja zaista nisam htela da se bavim spiskom SVEGA sto postoji ni kada je rec o mrezama ni kada je rec o platformama. To bi bio predugacak post i niko ga ne bi citao! Zato sam izdvojila samo ono sto daje relevantan rezultat - Linked in je nesumnjivo koristan (kapiram da nije za tebe) a Wordpress je nesumnjivo lagan i elegantan. Alat.

Nemam nista protiv da zbog ovog clanka nastane jos 100 koji ce reci Miss C. nije bila u pravu, evo koje su mreze efikasnije i zasto, i evo koje su platforme bolje od Wordpressa i zasto.

Moje iskustvo je da kad ljudima das previse izbora, oni izaberu da ne biraju NISTA.
Zato je fokus bio na onome sto je efikasno, iz mog ugla.

Miodrag Ristic је рекао...

Ovo sa "viškom" izbora je legendarno! Samo mi je krivo što nisi detaljnije prokomentarisala "blogger vs. wordpress" (mislim u tvom slučaju) - Lično sam zainteresovan za taj deo priče.

Bio je i jedan komentar koji bi se mogao prevesti kao: "Postoji i stvarnost izvan interneta..." Zvuči malo kao "Matrix"? Tu je valjda i odgovor na deo pitanja koja si pokrenula. Neki ljudi su samo DEO VREMENA na internetu (a ostatak vremena u onom drugom "reality-ju"), i tako... Ne stiže se sve što bi trebalo...

Jelena Jovanovic је рекао...

@Miodrag Ristic

Hvala puno :)
Ovo sa izborima nije bezveze, ja sam toga postala svesna kada sam pregledala case studies o landing pages, sta radi a sta ne i kako je lako (prelako) dovesti kupca u zabunu i navesti ga, nehotice, da odklikce dalje.

Nesto o izborima koje pravimo ima i na blogu basta Balkana, ovde
Kako napraviti (ne)logičan izbor

Sto se blogspot VS wordpress tice, moje iskustvo je na strani worpress-a
1. rich text editor
2. slike i galerija - krajnji rezultat je bolji,. slike mozes da postavis na vise nacina
3. SEO opcije (blogspot to radi sam, i to je ok, ali ovde TI biras sve)
4. nesto komplikovanije uredjivanje i odrzavanje ali sa mnogo vise mogucnosti

Ono sto mene koci da predjem na worpress ili stogod drugo je migracija sadrzaja za koju je, Googla radi, potrebno mesecak dana.

Htela sam i dizajn template da menjam ali to je pogubno i za SEO i za widgete i formu bloga...tako da je to na stand by, a ide leto pa videcemo.

Moj novi domen je na www.cybernaut.rs :) Za sada postoji redirekcija ka ovom blogu, a nadam se da ce novi izgled biti mnogo ekonomiciji i lepsi. Trenutno su sadrzaju nedovoljno pristupacni i za korisnike i za Google.

Pedya је рекао...

"Moje iskustvo je da kad ljudima das previse izbora, oni izaberu da ne biraju NISTA." Mdaa... koliko je samo ovo tacno... ;) A koliko su samo mnogi kreativci slabo upoznati s tim, pa misle da cine veeeliku stvar kad ponude sto vise resenja koja se razlikuju u nijansama... i samo naprave haos u glavama onih koji treba da odaberu.

Basta Balkana је рекао...

WP je super!

Linkedin je super!

Postoje i bolja resenja? Da. Super!

Ali,... meni ova resenja rade super!

Just do it! Super!

:-)

Jelena Jovanovic је рекао...

Bravo za Bastu & Bastovane! :)