среда, новембар 26, 2008

WTF: Šta je Twitter i ko su Twitternauti



Novi mediji dobili su novo ubrzanje u vidu ciljane reklame od strane kompanija i pojedinaca: ne samo da se targetiraju blogeri i blogovi kao što je friško o tome pisala na svom blogu Dragana Đermanović, već se i pokret mikroblogovanja uključio u akciju.

Stara je stvar da se preporuci prijatelja veruje. Možda zvuči čudno, ali nisu svi spremni da ovo priznaju, barem ne u Srbiji: na prvom srpskom e-PR seminaru bilo je jako malo podignutih ruku na pitanje "verujete li preporuci prijatelja kada treba nešto da kupite".


Vesti na 140 karaktera

U USA su to uvideli i napravili posao: Twitter servis omogućava komunikaciju u prvom licu a i razgovor Mikroblogovanje, kako su popularno nazvani ovi status apdejti od (svega!) 140 karaktera, ponekad se pretvaraju u besmisleni chat ali ponekad su i veoma korisni!

U zavisnosti od toga koga pratite možete doći do informacija o klabingu u Beogradu (Miloje Sekulić, e-PR direktor McCan PR), dobrih članaka o našem gradu na engleskom jeziku (Belgraded.com) , podataka iz novijih istraživanja (Dragan Varagić) a ja volim da pratim i šta rade oni koje sam ove godine intervjusala kao što je Maria Šipka, online community manager, suosnivač XING.com i osoba kojoj se ja zaista divim.


Sve u svemu, Twitter sa tolikim brojem korisnika teško da je prepušten sam sebi i običnom prostonarodnom zachatavanju: twitteroholici dobili ovih dana su vetar u jedra od strane urednika TechCrunch-a Michael Arrington-a koji je pokrenuo firmu Be-a-Magpie. Sada oni koji hoće da pomešaju oglase sa svojim privatim status apdejtima to mogu legalno da urade i da imaju od toga nešto.
To konkretno znači da ako neko ostavlja statuse o kulinarstvu može da bude odličan target za prehrmbenu industriju koja želi da pusti glas o novom proizvodu. Ili, ako se neko bavi fotografijom, o novim servisima i aplikacijama.
Geek populacija sa svojim stalno novim igračkama tweetuje ionako sasvim besplatno o svemu što im padne šaka :)


Twitter-kalambur i propast firme

I tu nije kraj...ValleyWag, ultimativni trač-magazin iz Silikonske doline, prenosi priču o Omu Maliku vlasniku GigaOm i još ponekih blogova koji tvrdi da je sledeći trend upravo konverzacioni marketing odnosno angažovanje ljudi preko novih medija.
Slogan "author-driven" poslužio je odlično kao najava njegove knjige.
Međutim nije nevažno da je Om Malik zastranio i postao vrlo providan u plaćenoj reklami pa se promocija opšteg plaćanja za vesti na novim medijima završila sramotno - i po blogere i po one koji su darežljivo plaćali objave. Takođe, zbog njegovih kampanja vođenih od strane "social media marketera" bez ikakvog kredibiliteta i sa mizernim novinarskim darom, padala su izvinjenja a partner ga je napustio i osnovao svoju firmu.

Oprez dakle za one koji biraju twitter i facebook chat-animatore - reputacija je i dalje važna. Online i još važnije: off line.
Da je Twtiter važan i popularan i s druge strane koliko ga je lako pogrešno upotrebiti izaći loš glas dokazuje i lista 50 najgorih na Twitteru: Twittering-under-the-influence.


PREPORUKA:

Ko želi da krene da zvižduće (tweetuje!:) a nije siguran šta i kako, na Đukijevom blogu nalazi se par saveta na srpskom, a što se engleskog dela mreže tiče tu je TwitterSweet i nezaobilazni Twitip.


PS. e, da... pa pridružite mi se na TWITTERU - Miss_Cybernaut in Twitterland

Pozdrav od Miss Twitternaut :-)

12 коментара:

Анониман је рекао...

Ovaj clanak je odličan, konačno sam sagledao realne mogućnosti Twittera. Vidimo se, nadam se uskoro, na Twitteru, naravno :)

Анониман је рекао...

Još ga ne kotistim tako da osećam sve prednosti ali sasvim je izvesno da nudi puno mogućnosti za uspostavljanje i intenziviranje komunikacije sa znancima i neznancima. Evo da podelim, ako ne zameraš Miss, samo dva sjajna linka koja sam pokupila sa T-ija pre par minuta: super programčić za uređivanje i preglednije praćenje feedova sa Twitter-a i jošnekih mesta: http://www.twhirl.org/, i jedan globalni poziv "Bloggers Unite. Blogging for hope" sa pozivom da svi (blogeri) 1. decembra napišu post o AIDS-u. http://blog.aids.gov/2008/11/the-power-of-bl.html
Razlozi zašto i detalji o snazi (moći) blogera su na linku.
Sve to sa T-ija...
Čini mi se da se prepoznajem u naslovu ;)

Unknown је рекао...

....i ovo je isto malo forward-looking, ali sta mozemo, US praksa je uvek ispred. Za sada ce biti jako cool ako krajem ove godine bude vise korisnika interneta nego prosle - 37, 5 % je lepo, nije da nije, ali... :)

@Aleksandar
super! Go for it!

@Dragana
hvala na lnkovima.
Twitter je odlican za buzz ali se efekti vide tek kad krenes aktivno da ga koristis. Ja sam tako pronasla ljude dobre volje za svoj buduci projekat u roku od odmah :) Ali o tom po tom, neka krene kako treba pa cemo objaviti o cemu je rec.

Unknown је рекао...

Tri dana iza ovog mog blog posta u domacoj blogosferi pojavila su se dva clanka jos o upotrebi Twittera i Twitter-like fenomena.

Procitajte:


Yammer: Poslovni Twitter

Mikro-blogovanje i Twitter

Ivan је рекао...

Da li sam ja jedini covek koji nije odusevljen twitterom ? Meni ceo daj "projekat" izgleda kao "fensi sajt na kome postujemo zanimljive linkove" ili "blog za one koji imaju nesto da kazu a to nesto i nije bas puno".

Unknown је рекао...

Cao, Ivane

daleko od toga da sam ja neki twitter-apologeta, ali definitvno imam korist od njega. Ako nista, da zadovoljim svoj nagon za instant-informisanjem, trenutnim dakle, u real time. Da ne cekam dnevnike, sutrasnje novine sa vestima od juce i sl, a i da vidim st citaju i cime se bave ljudi koje cenim.

Fancy? Moguce. Mikroblog? U pravu si. Za one koji imaju nesto da kazu i umeju to da kazu u 140 karaktera (sa spejsovima :)

Probaj, pa proceni..

Puno pozdrava,

JJ

Srdjan Jankovic је рекао...

Sjajan članak :)

Iskoristiću ga za moje korisnike :)

http://www.inventa-blog.com/blog-drustvene-mreze-inventa-na-twitteru.php

Unknown је рекао...

@Srdjan

hrefovi su cudo ;)
Evo linka Inventa blog - kako koristiti Twitter

Unknown је рекао...

btw.
Twitter sluzi i kad cekas red na kasi u Tempu, da slikas okolo i da razgovaras sa ljudima u svoom networku - brze prodje vreme :) Primer od veceras @IvanRecevic na Twitteru.

Dragana Pušica - Moje Grne blog је рекао...

Ja sam tamo tek par dana, i moram priznati da mi i nije toliko interesantno sve to. Ali dobro, vremenom možda i promenim mišljenje.

Unknown је рекао...

@Gaga

dobrodosla na najvecu navlaku u 2009 :)
Nego, da te pitam - sad bila na tvom blogu i ne mogu da nadjem Twitter znacku?
Sta mislis o tome da postavis follow me on Twitter widget?

Add a Customized Twitter Widget to your Blogger Blog

Los Angeles Fitness Trainer је рекао...

No the culture of the writing skills is going to finish and this is the thing that culture of the reading also going to finish that is too strange.