четвртак, новембар 06, 2008

SAM: čvršća konekcija obrazovanja & tržišta


To da je obrazovni sistem anahron, zastareo i u mimiohodu sa onime što tržište traži od kadra uskoro bi moglo da postane fraza koje ćemo se prisećati u pričama o Srbiji iz perioda tranzicije.

Srpska Asocijacija Menadžera (SAM) i 6 univerziteta iz Srbije i Republike Srpske danas su potpisali sporazum o saradnji. To znači da će ubuduće suštinski važan detalj koji na kraju i odlučuje o korisnosti studija, studentska praksa, biti moguća u kompanijama koje su članice ove grupe.

U okviru projekta Na praksi SAM studentima završnih godina i apsolventima se pruža mogućnost da obavljaju praksu u trajanju od 3 meseca sa mogućnošću zaposlenja nakon obavljene prakse.


Sporazum o saradnji na projektu „Na praksi SAM“ su potpisali predstavnici

* Univeziteta u Beogradu
* Univerziteta u Kragujevcu
* BK Univerziteta,
* Univerziteta Megatrend
* Univerziteta Sinergija iz Republike Srpske i
* Privredne Akademije iz Novog Sada.


Potpisivanju sporazuma prisustvovali su zvanicnici ministarstva prosvete, nauke i kulture koji su pokazali spremnost da pruze podrsku Asocijaciji i Univerzitetima na ovom znacajnom projektu.



„Projekat „Na praksi SAM“ predstavlja povezivanje Srpske asocijacije menadzera SAM i Univerziteta u Srbiji i Republici Srpskoj, sa ciljem da se studentima otvore vrata velikog broja domacih i regionalnih kompanija u kojima ce moci da realizuju praksu i strucno usavrsavanje.

Za projekat „Na praksi SAM“ clanovi Asocijacije sa ponosom isticu da je jedna od najznacajnijih aktivnosti ove organizacije“ izjavila izvrsna potpredsednica SAM-a Ana Bovan u svom uvodnom obracanju.

Vecita jadikovka o znanju koje ne moze da se aplicira otpocela ovime je novu epizodu - uskladjivanja sa zakonima trzista i nacinima na koje ce transfer znanja u novom sistemu u kome se obrazovanje placa, i to ne malo, imati svoj efektivan rezultat.

Predsednik Srpske asocijacije menadzera Slobodan Vucicevic je istakao da je saradnja izmedju privrede i Univerziteta od velikog znacaja za nasu zemlju.
„SAM ima za cilj stvaranje zdravog poslovnog okruzenja u Srbiji nalik onima kojima tezimo, a to su svakako stabilna, prosperitentna i zdrava trzista. Veliki broj aktivnosti u protekle dve godine, povezivanje sa slicnim nacionalnim udruzenjima u drugim zemljama, kao i projekat „Na praksi SAM“ pokazuju da mi zaista aktivno ucestvujemo u stvaranju zdrave privrede“ rekao je Vucicevic.


Pozdravljajuci ovu inicijativu Srpske asocijacije menadzera rektor Univerziteta u Beogradu prof. dr Branko Kovacevic je kazao da su mnogi strucnjaci napustili nasu i otisli u neke druge zemlje cime je nacinjen ogroman gubitak za Srbiju. „Ovo je vazna aktivnost jer nam je neophodna komunikacija izmedju privrede i Univerziteta. Mi sa Univerziteta treba da skolujemo studente koji odgovaraju privredi. Studenti na fakultetima sticu teoretska znanja, a privreda im sada daje mogucnost da steknu i prakticna znanja“, naglasio je Kovacevic.

Нема коментара: