субота, март 07, 2009

Da li nas reklame čine srećnijim?




Prema istraživanju koje će uskoro objaviti Journal of Consumer Research, a kako prenosi najnoviji BC BILTEN , prekidi u vidu reklamnih poruka zapravo pojačavaju uživanje u televizijskom programu.


Da li je moguće da iritirajući džinglovi čine da se osećamo bolje?

Izgleda da se radi o biheviorističkoj karakteristici zvanoj adaptacija.
Adaptacija je zaslužna što čak i u pozitivnim iskustvima vremenom manje uživamo i da su upravo reklame te koje nam svojim iritirajućim sadržajem održavaju pažnju tokom gledanja omiljene serije. Upravo nas ta, iritirajuća, sadržina drži ″budnim″ u trenucima kada nam koncentracija
opada.

Reklamne poruke utiču na našu pažnju poput malih elektro-šokova, produžavajući na taj način osećaj euforije koji imamo u iščekivanju ili na samom početku naše omiljene emisije.

I neka mi još neko kaže da ga nerviraju praškovi za čisto belo i slično...zapravo, gluposti nam dobra čine!

Da li bi iz toga trebalo da zaključimo da je konačna i definitivna istina da je svaka reklama dobra reklama?

Mrmlj.

JJ

7 коментара:

Unknown је рекао...

Ево слична тематика :D

deda је рекао...

Men' nerviraju samo tako...

Unknown је рекао...

Ali,kada bi reklame sve bile zabavne kao ova, niko ne bi gledao TV sadržaj nego bismo se tempirali na blokove reklama! :)

mahlat је рекао...

Pa sad ja nadjoh reklamama milion mana, prvo nikako Novak Djokovic da pocne da reklamira uloske, samo to jos nije, onda reklame za banke, jos niko nje snimio reklamu u kojoj u banku ulazis bez nogu a izlazis s nogama sve ostalo banke rade, jos ih samo ne reklamiraju kao manastire u kojima slepi progledaju a nepokretni pocnu da trce i to maraton, pa reklama za davaoce krvi, budibog s nama s propratnom pesmicom mazne Baby Dol - ''ja dacu krv, srecu suze i znoj...'' - ajd za krv al- srecu i znoj, svaki put mi je muka koliko je kompletna reklama kretenska.

To jesu elektrosokovi na moj vec izmucen organizam. I silovan mozak.

mahlat

NaraYan је рекао...

Pazi miss Boom, reklame može da bude svakakva, samo ne sme da ostavi ravnodušnim onog ko je gleda. Druga stvar je ciljna grupa. Svako od nas preferira nešto drugo. Treće, može se desiti da se super ideja namerno upropasti (kao ona sa Carlsbergom i onim momcima koji idu kroz pustinju) samo da bi izazvala još veći utisak (nezavisno od polariteta + ili -).
Tako da izgleda nema dovoljo glupe reklama, ali, ima dovoljno uske ciljne grupe. :)

Unknown је рекао...

Narayane? USKA CILJNA GRUPA NA TV? :)

Pa onaj ko koristi TV sa nacionalnom frekvencijom za ciljanu reklamu je greška prirode. To je evolucija trebala da pregazi odavno.

NaraYan је рекао...

Mene su tako učili u školi.
I to u obe :)

Možda je literatura bila stara :p