недеља, фебруар 08, 2009

Managerialism: šta je to onlajn reputacija?

...Kako stvari trenutno stoje, top menadžment globalno gledano tek je krenuo u avanturu razumevanja onlajn sveta.

Održavanje veza sa uticajnim blogerima kao važnu stavku u upravljanju reputacijom preduzeća prepoznao je svaki deseti CEO, podaci su iz istraživanja “Risky Business: Reputations Online” sprovedenog prošle godine u 62 zemlje Evrope, Amerike i Azije.

Paradoksalno u vezi sa opažanjem značaja bloga kao društvenog medija i blogera kao ljudi od uticaja na javno mnjenje (tek svaki deseti je svestan), više od dve trećine ispitanika plaši se za reputaciju svoje kompanije i smatra da najveći rizik predstavljaju upravo onlajn aktivnosti.

Pod ovim se pre svega misli na informacije koje cure i sabotažu od strane zaposlenih. Pomenuto istraživanje ( Weber Shandwick i Economist Intelligence Unit (EIU) pokazalo je da mnogi još uvek podcenjuju ove opasnosti.

Izazov digitalnih komunikacija se veoma oseća i skoro 6 od deset executive-a tvrdi da je veoma striktno kada je reč o upravljanju onlajn reputacijom i planira da ove godine bude još strožije!



DA LI I VI MISLITE LI DA SU DRUŠTVENE MREŽE NEBITNE?


Uprkos cilju koji imaju pred sobom, istraživanje je pokazalo da većina lidera i dalje nije konektovana sa svojim zaposlenima onlajn, pa čak i kada znaju da je kriticizam zaposlenih i curenje poverljivih informacija predstavljaju najveći rizik za reputaciju kompanije. Ovo su ujedno i faktori koji dele prvo mesto na listi najvećih glavobolja vezanih za digitalni poslovni svet.


Svakom trećem menadžeru poznat je slučaj da je neki zaposleni ostavio negativan komentar o kompaniji negde u nekom onlajn zapećku, dok se 66 % ili pretvara da ne zna za te slučajeve ili stvarno nisu svesni da se to dešava.

Tek svaki peti je pomalo zabrinut oko toga šta se sve o kompaniji može naći onlajn, na društvenim mrežama, sajtovima za video-sharing i drugim mestima gde se lako iskali bes. To što se neko žali na svog šefa, diskutuje o platama i pušta u promet poverljive informacije još uvek je u domenu slepe mrlje korporativnih lidera.


MEĐUTIM.....


Kada su upitani o benefitima interneta kao načina da se o reputaciji nešto sazna, dve trećine top menadžera izvestilo je da je najbolja svrha interneta upravo u tome da se istraži šta radi konkurencija (64%) i partneri (60%). Sledi upotreba interneta u svrhu prikupljanja feedbacka (63%) i istraživanja mogućnosti za novo zaposlenje 60%).
Teže je da će surfovati za CSR člancima, dobrotvornim društvima i aktivistima u NVO sektoru...




Ukorak sa nedostatkom svesti top menadžera o tome da onlajn rizicima treba (ipak) upravljati, što se medija tiče na vreme su shvatili značaj bloga.

Kako u svom najsvežijem postu navodi Dragana Đermanović, novi mediji (posebno blogovi i društvene mreže) imaju uticaj na veliki broj aspekata izveštavanja, kako na ton vesti i priloga, tako i na pravac u kojem se nadalje kreće tok misli uredništva i novinara, a posebno je vidljiv uticaj novih medija u delu brzine i dostupnosti vesti.
(podaci iz istraživanja agencije BRODEUR)



Iz ovih ukrštenih podataka, vidi se da blogovi i blogeri itekako utiču na novinare i urednike, a tek svaki deseti menadžer je toga svestan.


Cheers!

4 коментара:

deda је рекао...

Koliko su blogovi bitni i imaju uticaja pokazuje sama cinjenica istrazivanja ove pojave.
Zao mi je sto kasnimo za svetom a drago mi je sto se polako neke stvari stavljaju na svoje mesto i kod nas u Srbiji !!!

Unknown је рекао...

Smesno je sto je blog jedna od spona izmedju tradicionalnih i novih medija, a menadzeri su toga svesni ali se ne mesaju :)

Ja imam srece da radim u kompaniji koja je direktno vezana za web pa i gde menadzment bloguje (na slovackom) kao i ja ovde, ali pitam se sta je sa onima o kojima se prica na webu a njih nema nigde online? :) Odricu se uticaja. A s druge strane se "brinu".

Blog je samo jedan od drustvenih medija. Meni je mnogo vise neshvatljivo da se neko ne ukljuci ni u profesionalne drustvene mreze.

Unknown је рекао...

POSLOVNA ZENA šta je to onlajn reputacija

Portal Poslovna zena preneo blog post u celosti...

Анониман је рекао...

Verujem da se situacija menja velikom brzinom (to je bio jedan od razloga da i sam počnem da bavim ovim). Moja prognoza je da će kriza celu stvar dodatno da ubrza. Ipak neka vrsta "raslojavanja" je neminovna... Nadam se da će podela na kraju biti na "bivše" i "one druge"... I nije mi žao (mnogih).