субота, јануар 10, 2009

WTF: Svetska kriza i kupovne navike

U senci svetske ekonomske krize i aktuelne krize sa gasom koga još uvek nema lako je smetnuti s uma da je sada vreme za sve, samo ne za ćutanje (čekirajte vodič za preživljavanje - Finansijskakriza.com ) i čekanje da se nešto dogodi bez vas.

Štednja će sadvim sigurno poprimati nove i novije oblike. Pre svega kada je reč o prelaženju na internet i uštedi koja se ostvaruje u novcu, vremenu a bogami i energentima kada se umesto lično i ručno - kupuje preko weba.
Za sada statistika pokazuje da u vezi sa elektronskom trgovinom nema mnogo zastoja. Naprotiv, onlajn prodaja u Marks & Spencer tokom poslednjeg tromesečja 2008. godine nije pala nego je porasla i to za čitavih 29 %. Ovo je praćeno obrtom u RL (Real Life) prodavnicama te je pre dva dana objavljeno da će zbog rezanja troškova iz Marks & Spencer biti otpušteno 1 230 radnika iz 27 RL shopova.

Istraživanje o kupovnim navikama preko weba koje je nedavno sprovela New Media Age na uzorku od 1.957 ljudi pokazalo je da što se planova za trošenje novca u 2009. godini tiče internetu će se okrenuti svaki treći čovek - 36 % ispitanika glasalo je za onlajn šoping umesto šopinga sa pipkanjem. Web ima nešto veću prednost među onlajn populacijom mlađe generacijama te se procenti kreću oko 45 % glasova ZA onlajn šoping među ispitanicima starosti od 18 do 34.


Još malo brojeva:

Čak 89% ljudi veruje da se bolje cene mogu naći na webu, a 68% kaže da je onlajn kupovina jeftinija nego poseta RL prodavnicama zbog troškova parkinga, benzina i transporta.


Prosečan internet potrošač u UK veruje da su glavne osobine kupovine preko interneta
obilje proizvoda (81%)
niže cene (89%)
lakoća dolaženja do željenog (84%)
jednostavnost u poređenju cena (95%)

Područja koja web kupovina još nije pokrila i gde ima mesta za napredak su vreme koje je potrebno da vam naručeni proizvod stigne i briga o potrošačima.


Šta je ovde novi trend i šta bi se moglo i kod nas lako aktivirati?




Kuponi za popuste. Naravno, postavljeni na sajtove. I uz ponuđenu opciju RSS feeda za kupone, tako da vaši potrošači dobijaju obaveštenja o popustima direktno u inbox.


Od 2004. godine pretraga reči kao što su "coupons," "coupon code," "free coupons" "discount coupons" porasla je za 257 %.

Da li ćete kupon sa kodom postaviti kao landing page, da li ćete ga plasirati u newsletter ili kao specijalnu ponudu pomenuti u svojoj PPC reklami, stvar je izbora, ali u svakom slučaju broj posetilaca na sajtu će rasti a time će se i mogućnosti za prodaju ali i preticanje konkurencije kada je reč o brendu i vidljivosti uvećavati.



U svetu već odavno funkcionišu sajtovi koji nude isključivo promotivne kupone, evo nekih samo:


* RetailMeNot.com
* Coupon Cabin
* CouponCode
* WebbyPlanet
* The Coupon Mom


Da je reč o veoma komercijalnom triku pokazao je i Facebook - nalog gde imate psa da se s njim igrate. Pokey je postao FooPet sa 100 $ da se potrose u okviru FoodMarta, tako da sada oni koji se igraju sa virtulenim psom ili mačkom mogu da kupe hranu za svoje ljubimce u istoj aplikaciji.

Ja bih npr. veoma volela da osim informacijama mogu još nekako da doprinesem i da postavim kupone za čitaoce ovog bloga :-)
Ali, iskreno, pojma nemam šta bi vas interesovalo! Lilly vaučeri? Pretplata na novine? Kafica :-) ŠTA?

UPDATE: SRBIJI FALE E-SHOPOVI

8 коментара:

Dragana Djermanovic је рекао...

Hm, pa na primer za Saher tortu ili nova izdanja Kreativnog centra... ili neku masažu u famous SPA centru? :)

Miss Cybernaut је рекао...

Dragana, hvala na predlozima! :-)

Terminus је рекао...

Za stripove, za stripove... Ili graficke novele, kako to volU da kazu. :)

Aurora Borealis је рекао...

Mogu DM vaučeri, kuponi za Švarcvald tortu, kuponi za besplatne online vize... i meni dosta :)

Miss Cybernaut је рекао...

hahaha
besplatne vize?? T kad bih mogla da vam sredim, morali biste da glasate za mene ...narednih 10 godina!!

cool!

Анониман је рекао...

U Srbiji internet koristi oko 23 odsto ljudi dok je taj prosek u EU duplo veci.
Istina, ovi podaci su iz 2007. (nisam mogla da izguglam nista svezije).
Postavlja se pitanje, koliko njih od ovog procenta, koristi internet za e – kupovinu.
Tako dolazimo do zakljucka da nije veliki broj onih koji koriste mogucnost e- kupovine.
Osim nekoliko svetlih primera, malo trgovaca se odlucuje da svoju robu ponudi svojim potrosacima i putem interneta. Za ilustraciju uzecu primer supermarketa. Poslednjih godina skoro da ne prodje mesec, a da neki trgovinski lanac u Beogradu ne otvori supermarket. Koliko znam, mesecnu kupovinu neophodnih potrepstina putem interneta mozete obaviti samo u Maksiju. Uslov je da kupite robu u najmanjem iznosu od cetiri hiljade dinara.
S druge strane i potrosaci imaju bojazan od (ne)opravdanog straha od zloupotrebe podataka sa kreditne kartice.
Cini se da je cela ova oblast u Srbiji jos uvek nerazvijena.
U prilog tome govori podatak da ni banke nisu preterano zainteresovane. Malo njih
omogucava trgovcima prodaju putem interneta uz placanje karticom. Medju retkima je ako ne i jedina Banka Intesa.
P. S. A sto se tice kupona, moze za kupovinu CD, knjiga, ili eventualno neko putovanje.

Анониман је рекао...

Zaboravila sam da napomenem da je internet odavno u Evropi postao najbrzi i najlaksi vid komunikacije. Evo primera.
Holandska ambasada u Beogradu nedavno je uvela zakazivanje razgovora za vizu samo putem ineterneta.

Miss Cybernaut је рекао...

@Bojana

hvala sto si se javila :-)

Nisam sigurna koliko je pametno pricato o onome sto se nije desilo. Zato jer je valjda svima vec dovoljno poznat termin "trosak propustene prilike". Sansa koju ne iskoristimo takodje kosta! A osnovni preduslovi za one koji zele da se bave e-trgovinom postoje - kakav-takav zakon je tu, sajt se da napraviti, korisnika ce definitivno biti sve vise.

Dobro je pitanje zasto nasi gradjani oklevaju.