понедељак, децембар 15, 2008
SVI NAŠI MITOVI: COMMUNITY
Postoji jedan mit, a to je da su talentovani (nadareni) usamljenici. Ima čak i cela jedna paradigma sa poprilično VIP zagovornika koji kažu da ne možeš imati "i jare i pare", šta god to bilo: posao i privatan život, briljantni um i dobru ekipu, sladoled i šlag...blah. Večiti win-lose.
Šta više, niko im nije rekao da to nije istina, ili: da nije cela istina, te se po mnogoljudnim konferencijama i dalje mogu čuti "preporuke" kako se nečega treba odreći, u korist nečega drugog. Kao da nije reč o prostom upravljanju vremenom.
Postoji i drugi mit a to je da nove stvari kreiraju pojedinci a ne grupe.
Najnovija studija kreativnosti čiji delić prenosi Herald Tribune pokazala je da inovacije nisu bljesak u tami, već logičan i prirodan nastavak kontinuiranog procesa stalnog & pomalog inoviranja.
Uspešne kompanije poznaju ovaj model stalnog unapređivanja bez kratkih rezova i sticanja poena preko noći nekakvim "reformama".
Primenljivo na sve strukture.
S druge strane kolektivna kreativnost nije mnogo nova strvar, princip je širom korporativne Amerike isproklamovao i Pixar i Disney studio: inovacije nastaju tako što se ljudi potekli iz različitih sfera skupe oko jednog zadatka. Svi znamo šta su ostvarili...
Da mišljenje u grupi može biti vrlo profitan posao dokaz je Mastermind Gruop.
Na principima kooperacije, saranje, povezivanja i ujedinjavanja u snagama a ne u slabostima ima ih koji su zaradili milione. Slično stvari stoje i sa Mensa Process ali i GBW na XING-u. Istu stvar, možda manje institucionalizovano, možete pronaći na društvenim mrežama, pre svega forumima i twitteru.
Ako vam je do inovacija, nemajte iluzije nakon ovoga - pronađite svoj trust mozgova i krenite ;)
Za preduzimljive koji ne čekaju da se oformi neka grupa njima podobna i nemaju strpljenja da se stvari dešavaju bez njih, evo jedan članak o tome kako kreirati svoju mastermind grupu Passion for business.
Specijalnost je što ovo važi ne samo za grupe na internetu, naprotiv: bilo koja grupa u realnom životu (: što je u stvari još jedan parametar virtuelnog :) može ovako da profunkcioniše. Ranije sam vec pisala o opstim pravilima za vodjenje online zajednica
10 KORAKA DO USPEHA
Šta je važno da se zna unapred:
Benefiti
* Iskustvo, veštine, i poverenje
* Pravi progres u poslovnom i privatnom životu
* Trenutna i dragocena mreža koja će vas podržati
* Osećaj da ste podelili trud - iliti: ima inteligentnog života u Univerzumu :)
* Mogućnost da dizajnirate stvari prema sopstvenim konceptima a ne onako kako je neko drugi rekao da "treba da budu"
Koje ljude uključiti
* koji imaju sličan interes (preduzetnike, biznis mislioce, menadžere)
* koji su na istoj ili sličnoj stranici knjige glede nivoa uspeha i ličnog razvoja
* koji imaju želju i inspirisani su da recimo narednu 2009. godine naprave izvanrednom
* kojima treba podrška vaših partnera
* koji imaju i žele da dosegnu svoje ciljeve da bi postavili NOVE
* Ljude koji su spremni da dopuste da u poslu i životu dominira strast i koji su sposobni da prevaziđu strah od promena
Ukoliko se bilo koja ekipa okupljena oko istog cilja ne drži principa da je:
1. svaki član važan i dragocen
2. da komunikacija mora biti konstruktivna, kao i kritika (umestnost feedbacka)
3. da ustanovljena pravila važe za sve i da niko nije iznad zakona
4. da je iskrenost u komunikaciji kao i životu neprocenjivo važna
...rečju, imaćete totalno fejk konstrukcije. Koje po prirodi stvari mogu da opstanu samo u politici, ne i biznisu.
Što se kvaliteta i razvoja bilo koje grupe tiče - dobri ste onoliko koliko vam je kvalitetan najslabiji član. Otud priče o podizanju kapaciteta, kvalitetnoj komunikaciji i ispravnim prinicipima nisu bezveze. Koliko ćete biti inkluzivni ne zavisi dakle od vaše lične vizije već od toga da li ste svesni na kojim principima rade izuzetni. A i proseka je valjda svima dosta...
Ima još jedna dobra stvar, možda suštinska: sistem NE UME da izađe na kraj sa grupom. Nije predviđeno mesto (za citat videti: Seth Godin).
To znači da ako je vaša grupa dovoljno jaka i smela, može da ga menja. INOVIRA. Dobro organizovane grupe su entropija za okoštale sisteme.
Svedoci smo da se poslednjih godina u Srbiji osnovao značajan broj grupa i asocijacija, klubova oko IT ali i drugih važnih stvari. Čekam da vidim u kom pravcu sve to ide...E-Srbija je npr. veoma lepa inicijativa :) Pozdravljam koncept ovog IT community-ja :)
Puno uspeha od Miss Enthropist ;p
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
3 коментара:
Mitovi su za mlade ljude.
Grupe, ali samo sa jakim uporistem finansijskim, inace alonee...dok se ne pandrkne, posle ulazi iz dupeta u glavu i najpametnijima...
Hm, čini mi se da sam svojim primerom potvrdila da se može imati i "jare i pare" i još štošta...
I da, potvrđujem da se radi najviše o dobroj organizaciji i sposobnosti za postavljanje prioriteta.
Inače, najviše me inspiriše grupa, tim. Sama se trudim više a istinski sam filantrop i uživam u ljudima i našim duhovnim bogatstvima. Miss, na tom putu (razvoja i unapređenja kolektivne kreativnosti) u Srbiji ima dosta problema... i drugde, ali kod nas izrazito. Sećaš se pripovetke Mrtvo more? I šta bude sa talasima... pa potopi ih more... jače je i veće, a talas uglavnom pljuska sam. Prva stvar je da naučimo koliko je za sve nas pojedinačno korisna i značajna sinergija! Neki oko nas su to naučili... i bolje im je... ali još ima pozitivnih emocija kada "komšiji crkne krava" :( Iako, nemamo tada čemu da se radujemo... I onda nam ostaje (samo) da nastavimo da svojim primerom ukazujemo na velike stvari koje mogu da urade pojedinci ili male grupe. Bogu hvala, primera ima :)
@deda
pa ni mi nismo imuni na mitove :p Ako mi ne verujes, pogledaj komentare na status na mom profilu na facebooku :(
@Dragana
Ti si izvanredan primer postizanja svega odjednom, bez razlike. Ljudi sa tim kvalitetom energije (neunistiva) su najbolji motori razvoja i ja sam sigurna da svaka kompanija koja ima takve ljude je na dugorocnom dobitku :)
Sto se paradigmi uspeha u Srbiji tice, hvala za opasku i Domanovica, nazalost sve to predugo traje kod nas (zato jer je neko nekad rekao da je misliti OPASNO / TESKO i da je CUTANJE ZLATO i sve takve trice...i tako su nastali ljudi bez strasti i nacija bez vizije)
Heh.....
Slucajnost ili ne, tek - ono sto sam pomenula o konstantnim i malim inovacijama desava se sutra u Hajatu - rec je o Kaizenu, a to je način upravljanja kompanijom koji se odnosi se na kontinuirani dugoročni pristup promenama uz optimalnu upotrebu svih raspoloživih resursa i sa akcentom na razvoju ljudskih kvaliteta.
Među najpoznatijim kompanijama koje primenjuju Kaizen su Toyota, Philips i Japan Tobacco International koji je u Srbiji prvi implementirao Kaizen menadžment.
Bice na blogu, obecavam :)
Постави коментар